سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تلاش برای کاهش سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید بیش از پیش برای کاهش هرچه بیشتر سوانح رانندگی به‌ویژه حوادث رانندگی منجر به فوت در استان تلاش شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نخستین جلسه شورای راهبری تصادفات رانندگی استان در سال ۹۹ گفت: باید بیش از پیش برای کاهش هرچه بیشتر سوانح رانندگی به‌ویژه حوادث رانندگی منجر به فوت در استان تلاش شود.

 پورمحمدی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در استان گفت: کمترین آمار حوادث و سوانح ترافیکی نیز برای ما قابل قبول نیست.

او با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش آمار حوادث ترافیکی در استان و شهر تبریز گفت: موقعیت خاص ترانزیتی استان از جمله عواملی است که امکان تصادفات رانندگی را افزایش می‌دهد، ولی در سایه اتخاذ تدابیر مناسب توسط پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول، می‌توان از بروز این حوادث پیشگیری کرد.

او اجرای طرح‌های راه‌سازی و اصلاح و ترمیم جاده‌های مواصلاتی و روستایی را از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریتی خود برشمرد و گفت: در حال حاضر، نزدیک یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور اجرا می‌شود که بیشتر از یک سوم آن‌ها در آذربایجان شرقی در حال اجراست.

پورمحمدی همچنین بر اهمیت برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول برای ترمیم سالانه بخشی از جاده‌های روستایی استان تاکید کرد و افزود: توجه به این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی راه‌های روستایی استان را برای رانندگان، امن کند.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه جدی به توسعه آموزش‌های ترافیکی در استان شد و گفت: کاهش تلفات انسانی در جاده‌های کشور باید به یک فرهنگ مستمر و عزم عمومی تبدیل شود.

او عمل به قانون را اصلی‌ترین وظایف مسئولان و مطالبه جدی مردم از دستگاه‌های دولتی برشمرد و افزود: در کنار توجه به آموزش‌های فرهنگی باید قانون را در برابر متخلفان اجرا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان خواستار پرداخت سهم استان از محل جرایم تخلفات رانندگی و هزینه‌کرد آن برای تجهیز هرچه بیشتر معابر و جاده‌های استان به امکانات ترافیکی و تسریع در احداث و تکمیل ایستگاه‌های پلیس راه در برخی محور‌های جاده‌ای استان شد.

 رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تبیین برخی استاندارد‌های مربوط به حوزه راه‌سازی در معابر شهری و روستایی، خواستار توجه عملیاتی دستگاه‌های مسئول به آموزش‌های همگانی با هدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی شد.

 رحمتی با اشاره به وضعیت درآمد‌ها و منابع مالی دولت در شرایط فعلی گفت: کمبود اعتبارات، تنها بخشی از عوامل مربوط به مشکلات است و عدم مدیریت صحیح در بسیاری از حوزه ها، مهم‌ترین عامل در حل نشدن مشکلات است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.