سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم شب قدر در آبادان و خرمشهر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

مراسم شب قدر با حضور مردم مومن آبادان و خرمشهر در مسجد جامع و حسینیه ثار الله برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،هر ساله مومنان از نوزدهم تا بیست و یکم رمضان را به وقت لیالی القدر در اماکن مذهبی، زیارتگاه ها و مساجد با دعا و مناجات؛ نه بهانه لیاقت که به رسم رفاقت، دست نیاز به سوی بارگاه الهی گشوده و از معبود بی همتا طلب عفو و بخشش می کنند. اما امسال با وجود کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع آن، در برگزاری این مراسم محدودیت‌هایی اتخاذ گردید.

در خرمشهر اولین شب پرفضیلت قدر در صحن شهدای مسجد جامع این شهر و در فضایی رو باز، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به علاوه توزیع ماسک برگزار گردید.

برگزاری این مراسم در شهرستان آبادان نیز با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه ثارالله همراه شد.

شب قدر شب نزول قرآن و غفران الهی است شبی که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه ارادت و اختلاص او رقم می خورد. یکی از مهمترین اعمال این شب که برتر از هزاران ماه بوده، خواندن دعا و قرآن است . همچنین حفظ سلامت از آموزه‌های  مورد تاکید دین اسلام است و در قرآن نیز بر آن تاکید شده، که بر این اساس مراقبت های فردی و رعایت موازین بهداشتی جهت حفظ سلامتی جامعه برهمگان ضروری است .

منصور بچاری رئیس ستاد اقامه نماز خرمشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شب های قدر گفت: هرچند  برگزاری مراسم گرانقدر شب های قدر با محدودیت هایی مواجه شد اما تمام تمرکز خود را در برگزاری این مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی جهت حفظ سلامت شهروندان قرار دادیم .

او افزود: با  ضدعفونی محوطه صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر، توزیع ماسک و تب سنجی شرکت کنندگان توسط نیروهای هلال احمر، بدون هیچ گونه پذیرایی مراسم شب های قدر در خرمشهر برگزار میگردد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.