سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجمع فدراسیون فوتبال:

مشارکت اعضای مجمع برای اصلاح اساسنامه به مذاق برخی آقایان خوش نیامد

بهرامی گفت: مشارکت اعضای مجمع برای اصلاح اساسنامه به مذاق برخی آقایان که دنبال منافع شخصی هستند خوش نیامد.

کریم بهرامی، رئیس هیئت فوتبال قم درباره اینکه شنیده می‌شود تحرکاتی برای برکناری او از این سمت آغاز شده است به خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما تابع قانون هستیم. همانگونه که مجمع استان مرا انتخاب کرده، می‌تواند برکنار هم بکند، اما این اقدام باید در چارچوب قانون انجام شود. نه اینکه بخواهند مرا به دلیل امضاء کردن نامه علی قرایی، رئیس هیئت کرمان و اعلام حمایت از پیشنهاد‌های او برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال کنار بگذارند. نظر خود را درباره این پیشنهاد‌ها اعلام کردم و این نظر دست کم برای خودمان قابل احترام است. اعتقاد دارم تضارب آرا سبب پیشرفت می‌شود.

آقایان در مجمع عمومی هیئت فوتبال، برای ادامه فعالیت من رای گیری کردند!

او افزود: خیلی جالب است همین آقایانی که دنبال برکناری من هستند، حدود ۷، ۸ ماه قبل هم درخواست استیضاح مرا داشتند، اما مسئولان فدراسیون خواستند به فعالیتم در هیئت فوتبال ادامه بدهم. اما اکنون برخی مدیران فدراسیون با آقایان همسو شده اند. جالب است یک بار هم در مجمع عمومی هیئت که باید برای بررسی اسناد و صورت حساب‌های مالی سالانه هیئت برگزار شود، اعلام کردند باید برای ادامه فعالیت من رای گیری شود. با اینکه می‌دانستم این موضوع یک نقشه است با رای گیری موافقت کردم و پس از اینکه این اقدام به شکل شفاهی انجام شد، من ۱۱ رای موافق و ۳ رای مخالف کسب کردم.

همین آقایی که اکنون با من بد شده، می‌خواست فردی که غیر قانونی در مجمع حاضر شده بود بیرون کند

بهرامی ادامه داد: با این وجود آقایان مخالف درحالیکه خود رای گیری هم غیرقانونی بود، بحث شفاهی بودن را قبول نکرده و گفتند باید رای گیری مخفیانه انجام شود. طبق قانون مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره باید به عنوان نماینده باشگاه در مجمع شرکت کند، اما دوستان بازیکن تیم را به عنوان نماینده شان به مجمع آورده بودند تا ضد من رای بدهد. همین آقایی که اکنون با من بد شده است، دستور داد این بازیکن را از مجمع بیرون کنیم که من برای حفظ آبروی مخالف خودم، از طالقانی و مهدی تاج درخواست کردم این بازیکن را بیرون نکنند. در نهایت از مهدی تاج درخواست کردم رای گیری مخفیانه صورت بگیرد.

افرادی که می‌خواستند مرا استیضاح کنند، نشان دادند بی سواد هستند

او افزود: در هفته‌های اخیر افرادی از مخالفانم در مجمع درخواست کردند به فدراسیون بروند و علیه من نامه بنویسند. محوریت این کار هم با یکی از دوستان هم استانی ما در سازمان لیگ که البته به عنوان کارگر آقایان باید هرچه مسئولان فدراسیون می‌گویند، انجام بدهد، بوده است. دلایل آقایان هم جالب است و نشان از بی سوادی افرادی دارد که چنین نامه‌ای را امضاء کرده اند. روند استیضاح و برگزاری مجمع فوق العاده باید به این شکل باشد که این نامه همراه با درخواست اعضای مجمع به هیئت فوتبال استان ارسال شود تا میزان صحت این اسامی و امضای آن‌ها مشخص شود. دوستان بدون انجام شدن چنین فرآیندی به صورت مستقیم برای برگزاری مجمع فوق العاده، تاریخ اعلام کرده و حتی اسامی اعضای مجمع که درخواست استیضاح داشته اند به ما نداده اند.

۳ فرد درخواست دهنده برای استیضاح من، جزء مجمع هیئت فوتبال قم نبودند

بهرامی تصریح کرد: پس از این اقدام دبیر هیئت قم و مدیرکل ورزش و جوانان استان به فدراسیون نامه زده و درخواست کردند اسامی استیضاح کنندگان با دلایل این اقدام را اعلام کنند که این کار باز هم انجام نشد. در نهایت دلایل استیضاح را با پیگیری‌های خود به صورت غیر رسمی دست آوردیم. پس از چند روز هم دوستان در فدراسیون فوتبال فقط اسامی را برای ما ارسال کردند. وقتی به نامه فدراسیون نگاه کردیم، متوجه شدیم ۲ نفر عضو مجمع نیستند. شخصیت حقیقی افراد، عضو مجمع نیست و باید شخصیت حقوقی آن‌ها را در نظر گرفت. فردی که از سوی تیم سوهان محمد سیما قم امضاء زده بود، رسول قلی زاده است که در تیم آتلیه تهران عضویت دارد. این درحالی است که این تیم (آتلیه تهران) عضو مجمع استان نبوده و جزء یکی از تیم‌های دسته یکی فوتبال قم است. امسال هم امتیاز این تیم به فردی به نام ذاکر فروخته شده است. به مسئولان فدراسیون هم گفتم قلی زاده در تیم آتلیه تهران مسئول است و نباید برای تیم سوهان محمد سیما امضا بزند.

او ادامه داد: یکی دیگر از افرادی که نامه استیضاح مرا امضا زده است، خود را نماینده بازیکنان استان معرفی کرده است. درحالیکه طبق فهرست افرادی که در آخرین مجمع هیئت شرکت کرده اند، مسعود ابرقویی نماینده بازیکنان بوده و این فهرست هم در اختیار فدراسیون است. این فرد مدعی است برای حضور در مجمع نامه دارد، اما افراد زیادی می‌توانند نامه حضور غیر قانونی در مجمع را داشته باشند. جالب اینجا است اگر می‌خواستیم با حضور این فرد در مجمع موافقت کنیم، ۲۳ درصد اعضای مجمع را نمایندگان تیم سوهان محمد سیما تشکیل می‌دادند. در نهایت مدیرکل و تیم‌ها با حضور این بازیکن در مجمع مخالفت کرده و کمیته فنی استان، بهترین بازیکن قم را برای حضور در مجمع انتخاب کرد.

بهرامی تصریح کرد: سرمربی تیم قهرمان استان باید مدرک B داشته باشد، اما او مدرک C دارد. با این وجود خودم برای تشویق این مربی که تیمش را با زحمت قهرمان استان کرده اصرار کردم او در مجمع شرکت کند. در نهایت هم این فرد در مجمع انتخاباتی قبلی به من رای منفی داد و اکنون هم یکی از افرادی است که برای استیضاح من درخواست داده است. فقط برای ایجاد انگیزه با حضور سرمربی تیم قهرمان در مجمع قبلی موافقت کردم درحالیکه مطمئن بودم اگر سرمربی تیم دوم لیگ برای حضور در مجمع معرفی می‌شد، به خود من رای می‌داد. در نهایت به فدراسیون اعلام کردیم سه نفری که درخواست استیضاح مرا داشته اند، عضو مجمع نیستند. در نتیجه مجمعی که قرار بود ۲۸ اردیبهشت برگزار شود، لغو شد.

برگزاری مجمع در تاریخ ۲۸ اردیبهشت برای استیضاح من غیر قانونی بود

عضو مجمع فدراسیون فوتبال ادامه داد: هر هیئتی باید مکاتبات خود را با دبیرکل فدراسیون انجام بدهد و اداره کل ورزش و جوانان قم هم در نامه‌ای که برای مهدی محمد نبی ارسال کرد، گفت با توجه به اتفاق‌های رخ داده برگزاری مجمع برای استیضاح من غیرقانونی است.

برای جلوگیری از مهندسی انتخابات فدراسیون باید از برگزاری مجمع فوق العاده هیئت‌های استانی جلوگیری شود

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از مهندسی انتخابات فدراسیون، باید از برگزاری مجامع فوق العاده هیئت‌ها و سناریو جهت حذف برخی از روسای هیئت‌ها با مدیریت طرح استیضاح جلوگیری شود.

سقوط یک تیم چه ارتباطی به رئیس هیئت فوتبال دارد؟

او با اشاره به دلایلی که مخالفانش برای اسیتضاح او مطرح کرده بودند، گفت: یکی از این دلایل سقوط تیم صبای قم از لیگ برتر فوتبال و لیگ یک بوده است! می‌خواهم کارشناسی نظر بدهید که هیئت فوتبال در سقوط این تیم تا چه اندازه تاثیرگذار بوده است؟ زمانی که صبا به لیگ یک سقوط کرد، محمدرضا کشوری فرد، مدیرعامل این باشگاه بود. پس از سقوط تیم، ۴۸ ساعت مانده به شروع بازی‌های صبا در لیگ دسته اول، استاندار و مدیرکل قم به من دستور دادند که تیم را مدیریت کنم. من هم ۱۵ بازیکن را دور هم جمع کرده و تیم را راهی مسابقات کردم. پس از برگزاری ۲ بازی یک حامی مالی برای باشگاه صبا آوردند که از او ۴ میلیارد ضمانت نامه گرفتند. این اسپانسر هم پس از حدود ۱۰ بازی تیم را رها کرد و بار دیگر یک فرد جدید برای مالکیت باشگاه روی کار آمد. البته افرادی مثل مهدی کاظمی هم مدتی مالکیت تیم را عهده داشته و برای صبا زحمت کشیدند. این مسائل ارتباطی به من که رئیس هیئت فوتبال هستم ندارد. اکنون هر چه دنبال ضمانت نامه ۴ میلیاردی می‌گردیم، آن را پیدا نمی‌کنیم.

بازیکن برزیلی با هواپیما سقوط کرد، اما پول ندادن به خانواده او سبب بسته شدن پنجره نقل و انتقالات صبا شد

او ادامه داد: جالب است آقایان پس از سرمربیگری علی فلاح دار در صبا هم ۱۴۰ میلیون تومان از او پول گرفته و این پول را به او پس ندادند. البته فلاح دار می‌گفت پول را قرض داده است. در نهایت صبا پس از تمام این فعل و انفعالات به لیگ دو دسته سقوط کرد. مدیران باشگاه صبا در زمان مدیریت عباس جهان بین با فیلیپ ماچادو برزیلی که در زمان سقوط هواپیمای تیم چاپه کوئنزه برزیل جان خود را از دست داد قرارداد بسته و یک سنت هم به او ندادند. جالب این جا است استقلال و پرسپولیس هم ماچادو را می‌خواستند که مدیران صبا به او اجازه جدایی ندادند. در نهایت همسرش به فیفا شکایت کرد که به همین دلیل پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه صبا بسته شد.

مخالفان من و آن‌هایی که دنبال استیضاح رفتند، نه سواد ورزشی دارند و نه وجدان

او افزود: حتی تیم‌های پایه هم از جذب بازیکن محروم شدند. یادم است تیم جوانان صبا ۲۲ بازی خود را با ۱۷ بازیکن پشت سر گذاشت. سرپرست این تیم جوانان یعنی زرگر هم می‌تواند شهادت بدهد که برای حضور تیم جوانان صبا در مسابقات تنها ۱۰ میلیون تومان از سوی اداره کل ورزش قم هزینه شد. این تیم هم در نهایت از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد. می‌خواهم بپرسم من در این میان چه نقشی داشته ام که آقایان برای استیضاح کردن من چنین دلایلی آورده بودند؟ این آقایان مخالف، نه تنها سواد ورزشی ندارند بلکه وجدان هم ندارند. می‌دانم یکی از هم استانی‌های من در سازمان لیگ هم دنبال بحث برکناری من بوده است.

صبای قم منحل نشده است

بهرامی تصریح کرد: باشگاه صبا دولتی بود و مدیرانی که وارد آن می‌شدند باید برای عملکرد خود گزارش می‌دادند. این موضوع امری طبیعی است و فقط حق بازیکنان تیم پایمال شد. صبا از بین رفت، اما با توجه به طی نشدن مراحل انحلال هرگز منحل نشده است. این باشگاه ورشکسته است و اگر اکنون در اداره ثبت شرکت‌ها آن را جست و جو کنید، متوجه می‌شوید صبا منحل نشده است.

نه چیزی از دست کسی خورده ام و نه چیزی برده ام که بترسم

بهرامی ادامه داد: تابع قانون هستم و اگر متن قانون را جلوی من بگذارند، طبق همان عمل می‌کنم. هیچگاه از خواسته‌های خود عدول نمی‌کنم. زمان علی کفاشیان هم منتقد عملکرد فدراسیون بودم. هیچ واهمه‌ای از کسی ندارم. نه چیزی از دست کسی خورده ام و نه چیزی برده ام که بترسم. هر کاری که انجام می‌شود هم امکان دارد ایراد داشته باشد و گل بی عیب خدا است. یک مدیر را به من نشان بدهید که صفر تا صد کارش موفقیت آمیز بوده باشد.

رئیس هیئت فوتبال قم درباره اینکه چرا بین تمام اعضای مجمع که پیشنهاد خود را برای اصلاح اساسنامه مطرح کرده بودند، باید با او چنین برخوردی شود، توضیح داد: این سوال را باید آقایانی که دنبال برکناری من بودند، جواب بدهند. شاید آقایان فکر می‌کنند من و یکی از مدیران سابق باشگاه‌ها تنها افرادی هستیم که برای اصلاح اساسنامه نظر می‌دهیم درحالیکه امضاء کنندگان نامه علی قرایی خودشان به نوعی استاد هستند.

نوکر آقایان نبودم که برای نامزد مدنظرشان در انتخابات فدراسیون فرم پر کنم

او در ادامه به یک نکته مهم درباره انتخابات لغو شده اخیر فدراسیون فوتبال اشاره کرده و گفت: برخی مسئولان فدراسیون فوتبال از من درخواست کردند برگه معرفی نامه ام را به اسم یکی از نامز‌دها پر کنم. من هم گفتم بچه و محجور نیستم که چنین درخواستی می‌کنید. اعتقاد دارم کار درستی هم انجام دادم. فرم خود را به صورت خالی به دبیرخانه فدراسیون دادم و گفتم برای مشارکت بیشتر نامزد‌ها و اجرای درست دموکراسی، هر نامزدی که برای تکمیل ۱۰ معرفی نامه اش به فرم من نیاز دارد، این فرم را برای او پر کنید. به مسئولان فدراسیون هم گفتم اگر فردی که مدنظرتان است خودش به این فرم نیاز داشت، به من زنگ می‌زد. نوکر آقایان نبودم که خودشان با آن نامزد خاص ببندند و از من بخواهند فرم خود را برای او پر کنم.

خواهش کردم فرم من برای فردی پر شود که واقعا به آن نیاز دارد

آدم عاقل و بالغی هستم و می‌توانستم فرم را برای یکی دیگر از نامزد‌ها که دوست من است، پر کنم، اما این کار را انجام ندادم. در نهایت یکی از مسئولان فدراسیون با من تماس گرفت و گفت فلان نامزد ۹ فرم معرفی نامه و دیگری هفت فرم دارد. خواهش کردم فرم مرا به نام نامزدی که ۹ فرم داشت، پر کنند تا او هم بتواند در انتخابات شرکت کند.

مشارکت اعضای مجمع برای اصلاح اساسنامه، به مذاق برخی آقایان خوش نیامد

او افزود: من فردی مستقل هستم که با تفکر کاری را انجام می‌دهم. حتی اگر کاری را به اشتباه انجام داده ام، خودم مسئولش هستم و دیگر نیازی نیست از کسی عذرخواهی کنم. خوب و بد کار با خودم است. برای اصلاح اساسنامه هم یک گروه واتس آپی تشکیل شد که بسیاری از اساتید در آن بحث و بررسی می‌کردند. من هم کنار آن‌ها شاگردی می‌کردم. البته این اقدام و مشارکت اعضای مجمع برای اصلاح اساسنامه به مذاق برخی دوستان خوش نیامده است. کاری به اینکه از اصلاح اساسنامه چه کسی سود می‌برد و چه کسی ضرر می‌کند، ندارم و نمی‌آیم خط کش گذاشته و قانون را به شکلی بنویسم که خودم یا فلانی از آن خوشش بیاید.

دولت به عنوان نماینده ۸۵ میلیون ایرانی باید روی عملکرد فدراسیون فوتبال نظارت کند

عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: استدلال من این است که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است، اما آیا کل کشور می‌توانند روی فدراسیون نظارت کنند؟ به همین دلیل باید نماینده آن‌ها یعنی دولت روی کار فدراسیون نظارت داشته باشد. دولت به فوتبال پول می‌دهد و بدون اینکه در آن دخالت کند، حق نظارت روی عملکرد فوتبال را دارد.

یک عضو هیئت رئیسه فدراسیون، دبیر هیئت فوتبال قم را برای حذف من تهدید به برکناری کرد

عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره تحرک یک عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری خودش گفت: ان شاالله که این موضوع نباشد (با خنده)، اما فکر می‌کنم این عضو هیئت رئیسه چنین کاری انجام داده است. درحالیکه دبیرکل فدراسیون باید پیگیر امور باشد، اما این عضو با تماس‌های تلفنی مداوم خود دنبال برکناری من بود. این کار خوب نیست. مکاتبات فدراسیون فوتبال باید از سوی دبیرکل فدراسیون صورت بگیرد، اما عضو هیئت رئیسه به شکل غیرمستقیم با تماس تلفنی، ارسال پیامک و این روش‌ها دنبال استیضاح من است و حتی اعضای هیئت فوتبال را تهدید می‌کند. او با دبیر هیئت ما تماس گرفته و گفته اگر مجمع را برگزار نکنی، برکنارت می‌کنم!

آقایان به گذشته شان نگاه کنند تا ببینند برای قانون مداری چگونه شعار می‌دادند

او ادامه داد: دبیر من هم جواب داده که مگر شما مرا در این جایگاه منصوب کردی که اکنون دنبال برکناری ام هستی؟ جالب این جا است که این عضو هیئت رئیسه با حمایت ما به جایگاه فعلی اش رسید. من حیدر بهاروند را تحسین می‌کنم که دست کم شرافت خود را حفظ کرده است. او در انتخابات دوره قبلی هم به یکی از نامزد‌های نایب رئیسی فدراسیون با شهامت اعلام کرد اگر علی کفاشیان نامزد شود، به او رای می‌دهد. من به شرافت او درود می‌فرستم. با این وجود برخی دوستان به گذشته شان نگاه کنند و ببینند چه شعار‌هایی درباره رعایت قانون مداری می‌دادند.

تنها مکلف به پاسخگویی به سرپرست و دبیرکل فدراسیون هستم

بهرامی درباره اینکه آیا این اقدام عضو هیئت رئیسه فدراسیون را با نهاد‌های نظارتی در میان گذاشته است یا خیر، بیان کرد: من با مدیرکل ورزش و جوانان قم هماهنگ هستم و او گزارش‌های لازم را ارائه می‌دهد. البته من هم در زمان مناسب این کار را انجام می‌دهم. همانگونه که در این مورد با دبیرکل فدراسیون هماهنگ بودم و طبق قانون کل مکاتبات مان باید با مهدی نبی انجام شود. تنها مکلف به پاسخگویی به نامه‌های دبیرکل و سرپرست فدراسیون هستیم. اگر کمیته‌های فدراسیون از من جواب بخواهند باید از طریق دبیرکل اقدام کنند.

جز خدا از احدی حرف شنوی نداشته و زیر بار حرف زور نمی‌روم

رئیس هیئت فوتبال قم تصریح کرد: مدیریت در فوتبال استان هیچ درآمدی برای من ندارد و خیال همه از این موضوع راحت باشد، اما زیر بار حرف زور نمی‌روم. دوستان فکر می‌کنند با حذف من اتقاق خاصی رخ می‌دهد، اما به آن‌ها می‌گویم من هم مانند هر عضو مجمع، یک رای دارم و این یک رای هم در نتیجه کلی انتخابات تاثیرگذار نیست. من با هیچکس دشمنی ندارم و اگر می‌خواهم گامی هم برای اصلاح اساسنامه بردارم، برای منافع فوتبال کشور است. تا روزی که هستم سفت و محکم پای کار می‌ایستم و جز خدا از احدی هم حرف شنوی ندارم. مگر اینکه حرف آن احد حق باشد.

برای پول و پست هر کاری نکرده و اعتقاداتم را زیر پا نمی‌گذارم

او ادامه داد: اگر اعضای مجمع بخواهند نباشم، خودم می‌روم و کریم بهرامی فردی نیست که بخواهد خودش را به کسی تحمیل کند. آدمی نیستم که برای پول هر کاری کرده و برای پست تمام اعتقاداتم را زیر پا بگذارم. اگر تشخیص بدهم موضوعی خوب یا بد است، آن را اعلام می‌کنم. بالاتر از علی کفاشیان هم نیستم که با یک پرونده که از نظر من واهی است، او را کنار گذاشتند.

هر زمان افراد تمایل نفسانی خود را کنار بگذارند، فوتبال و روابط اصلاح می‌شود

بهرامی تصریح کرد: از عمر دوران ریاست من در هیئت فوتبال قم تنها هشت ماه زمان باقی مانده است. اگر پس از پایان این مدت دیگر مرا نخواهند از هیئت فوتبال می‌روم. در غیر این صورت هم ماندن من با ادامه این روند فایده ندارد. مگر اینکه همه مسائل مطابق قانون پیش برود. هر زمان افراد تمایل نفسانی خود را کنار بگذارند، فوتبال و روابط اصلاح می‌شود. درست نیست هرکسی مخالف ما باشد بگوییم آدم خوبی نیست.

ایرادی ندارد نهاد‌های بازرسی عملکرد فدراسیون را با آئین نامه‌های مصوب مجمع تطبیق بدهند

بهرامی درباره «عمومی غیردولتی» معرفی شدن فدراسیون فوتبال در اساسنامه جدید اظهار داشت: با توجه به اشرافی که روی قوانین دولتی دارم، به فدراسیون پیشنهاد کردیم آن را در قالب نهاد «عمومی غیردولتی» معرفی کند. برای این موضوع هم تبصره گذاشته و خواستیم کلیه قوانین استخدامی، مالی، معاملاتی، اموال ... از سوی مجمع فدراسیون مصوب و مورد اجرا قرار بگیرد. یعنی اگر روزی سازمان‌های بازرسی قصد نظارت روی عملکرد فدراسیون و مجمع را داشته باشند، طبق خطکش خودمان چنین بازرسی‌ای انجام می‌دهند. در این حالت اگر موردی نداشته باشیم، از بازرسی ترسی نداریم. چه ایرادی دارد نهاد‌های امنیتی و بازرسی عملکرد ما را با آئین نامه‌ای که خودمان تصویب کرده ایم، تطبیق بدهند. این هم راه حلی است که نشان می‌دهد دولت حق دخالت در امور فوتبال را نداشته و تنها روی آن نظارت می‌کند.

نمی‌توان فدراسیون فوتبال ایران را با قوانین کشور‌های اروپایی اداره کرد

او افزود: تمام ورزشگاه‌های ما دولتی است. آیا باشگاهی در ایران سودده است؟ حتی یک باشگاهی که درآمدش با هزینه اش سر به سر شود هم در فوتبال ایران پیدا نمی‌کنید. در جمهوری اسلامی ایران قوانین خاصی داریم و باید تابع همین قوانین باشیم. نمی‌توانیم خودمان را به صورت مثال با آلمان، فرانسه یا بلژیک مقایسه کنیم. ایران، کشور مستقلی است که قانون اساسی و قوانین مدنی مدونی دارد. مگر می‌توان یک فدراسیون مانند فوتبال را که برای مردم است به شکل خصوصی اداره کرد؟ با چه عنوانی می‌توانیم فدراسیون فوتبال را ثبت کنیم؟ آیا می‌توان فدراسیون را به شکل یک «نهاد مردم نهاد» ثبت کرد؟ سازمان‌های مردم نهاد یعنی سازمان حمایت از محیط زیست یا حمایت از حیوانات. آیا می‌توانیم فدراسیون فوتبال که تنها یک مورد در ایران دارد را به عنوان فدراسیون فوتبال A، B, C تعریف کرد. باز هم تاکید می‌کنم فدراسیون برای مردم ایران است و دولت حق نظارت روی آن را دارد.

وقتی پای منافع شخصی وسط می‌آید، مقابل اصلاحات مقاومت می‌کنیم

بهرامی تصریح کرد: نظارت با دخالت متفاوت است. نظارت یعنی در هر حالتی باید ناظر داشته باشی، اما دخالت یعنی اینکه من بگویم ناظر تو چه کسی باشد. مگر تاکنون دولت توانسته است در فدراسیون دخالت کند؟ چه کسی با نظر مستقیم دولت رئیس فدراسیون شده است. به هر صورت من دوست دارم پست خود را حفظ کنم و بر طبل استقلال فدراسیون می‌کوبم. وقتی پای منافع شخصی وسط می‌آید، مقابل اصلاحات مقاومت می‌کنیم، اما وقتی پای منافع ملی در میان باشد، مقاومتی هم نخواهیم کرد.

زیبا نیست اعضای مجمع قم برای برکناری من تحریک شوند

او افزود: من به نظر مجمع هیئت قم احترام می‌گذارم و اگر برخی اعضای مجمع مستقل جلو آمده و با دلایل منطقی از من سوال کنند، به آن‌ها جواب منطقی می‌دهم. این حق قانونی اعضای مجمع است و در این حالت مجمع هیئت می‌تواند رای گیری کرده و حتی به من رای ندهد، اما اینکه اعضای مجمع از سوی برخی افراد تحریک شوند، زیبا نیست.

رهبری می‌فرمایند از من هم انتقاد کنید، اما برخی آقایان می‌خواهند منتقدان را حذف کنند

او در پایان اظهار داشت: هیچ گله‌ای از حیدر بهاروند ندارم و اگر اختلافی هم باشد به او می‌گویم چراکه بهاروند فرد خوب و پاکدستی است که با او نان و نمک خورده ام، اما باز هم به برخی آقایان تاکید می‌کنم حذف فردی که مخالف تان است، خیلی بد است و در یک حالت دموکراسی هر فردی حق حرف زدن و نظر دادن دارد. البته برخی از افراد دیگری هم که نامه قرایی را امضاء کرده اند با هجمه‌هایی رو به رو شده اند. مقام معظم رهبری فرمودند «حتی از من هم انتقاد کنید». در این وضعیت نمی‌دانم چرا برخی‌ها خودشان را از انتقاد مبری می‌دانند. دوستان ۷،۸ ماه مرا تحمل کنند و اگر آن زمان از هیئت فوتبال جدا شدم، دست کم در انتخاب دوستانم دقت بیشتری می‌کنم!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.