سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منزوی: باید از فتحی عذرخواهی کنم/ بعید می‌دانم دیاباته قراردادش را فسخ کند

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: باید از فتحی عذرخواهی کنم، زیرا به خاطر نقل قولی که از من شد دردسر‌های زیادی برای او به وجود آمد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  کامران منزوی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره شرایط عضویت خود در هیئت مدیره این باشگاه گفت: در  استقلال تا زمانی که  استعفای اعضا رسما تایید و اعلام نشود، شما همچنان مسئولیت دارید. در این مورد صحبت بیشتری نمی‌کنم، اما همچنان بر موضعم مبنی بر استعفا تاکید دارم و منتظرم با تغییراتی که در حال رخ دادن است، تکلیف برخی مسائل مانند واگذاری به بخش خصوصی روشن شود.  

گزارش مجلس شورای اسلامی حرف‌های من را تایید می‌کند

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: آرزو می‌کنم هر چه زودتر بازی‌ها برگزار شود، زیرا اگر شرایط به همین گونه پیش برود تا چند وقت دیگر باید ببینیم در جنگ آریو برزن و اسکندر مقدونی چه کسی چه چیزی گفت و چه کسی خیانت کرد. حقیقت این است که برخی فشار‌ها وجود دارد. گزارش جدید مجلس شورای اسلامی حرف‌های من مبنی بر ساختار نداشتن باشگاه‌ها و شفافیت نداشتن صورت‌های مالی آن‌ها را تایید می‌کند. وقتی مدیری می‌آید و بودجه را می‌نویسد، اما نمی‌تواند بر مبنای شفافیت کار کند، مسلما او هم دچار مشکل می‌شود. از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ هیچ کدام از مدیران استقلال ضعیف و بی تجربه نبودند و این طور نبود که یک شبه مدیرعامل استقلال شوند، اما مشکل این است که شفافیت و صورت‌های مالی که باید مشخص باشد، مبهم است.  

میزان بودجه باشگاه استقلال باید مشخص باشد

او اظهار داشت: در حال حاضر باید مشخص شود که سعادتمند در سال ۹۹ باید با چه بودجه‌ای باشگاه را اداره کند. یکشنبه برای من رای آمد که نشان می‌داد صورت‌های مالی باشگاه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. سپس این مبلغ به ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید و روز گذشته دادگاه اعلام کرد صورت‌های مالی ۹ میلیارد تومان شده است.  

درز اطلاعات به بیرون باشگاه، شفافیت نیست

منزوی درباره نقل قولی که از او مبنی بر حقوق ۲۵ میلیون تومانی امیر حسین فتحی مدیرعامل سابق باشگاه انجام شد گفت: باید از فتحی عذرخواهی کنم، زیرا به خاطر نقل قولی که از من شد، دردسر‌های زیادی برای او ایجاد شد. فرصت را برای همین مواقع گذاشتند که اگر آدم اشتباهی کرد آن را بپذیرد و بابت آن عذرخواهی کند. شاید من بد گفتم، اما فکر می‌کنم از حرف‌های من در آن جلسه برداشت خوبی نشد. به اعتقاد من صحبت‌های ما نباید به بیرون درز کند. حقوق سعادتمند که هنوز هیئت مدیره آن را صورت جلسه نکرده است، به چه دلیلی باید به بیرون درز کند. این اتفاقات شفافیت نیست. هیچ کجای گزارش مجلس شورای اسلامی خلاف واقعیت نیست.  

همه می‌گویند ۲ قرارداد امضا کردم، اما به شرایط اعلام شده توجهی نمی‌کنند

عضو هیئت مدیره استقلال در واکنش به این که گفته می‌شود او برای استقلال با ۲ حامی مالی قرارداد امضا کرده گفت: بالاترین مقام اجرایی باشگاه مدیرعامل است. هر قراردادی هم تشریفاتی دارد و شرط قرارداد حامی مالی جدید هم فسخ قرارداد با حامی مالی سابق است. منتها هیچ کسی به شرایط اعلام شده توجه نمی‌کند و همه می‌گویند که یک نفر ۲ قرارداد را امضا کرده است. من با قانون تجارت آشنایی دارم و در نامه‌ای که به مدیرعامل باشگاه نوشتم، اعلام کردم که شرایط انعقاد قرارداد با حامی مالی جدید این است که فسخ قرارداد با حامی مالی سابق و مصوبه هیئت مدیره برای فسخ قرارداد با حامی مالی سابق گرفته شود و مصوبه هیئت مدیره برای انعقاد قرارداد جدید هم گرفته شود.  

هیچ کس به نامه ۱۰، ۱۲ بندی من  دقت نکرد

او در واکنش به شکایت حامی مالی سابق باشگاه استقلال از این باشگاه گفت: در نامه ام به این موضوع اشاره کرده بودم که ما به اندازه کافی در دادگاه‌ها پرونده داریم و کار ما با تمام حامیان مالی قبلی به دادگاه کشیده شده است و نباید دیگر پرونده‌ای روی پرونده‌های باشگاه بیاید. من گفتم بنشینیم و به صورت مسالمت آمیز به همکاری پایان دهیم، اما هیچ کسی نیامد به نامه ۱۰، ۱۲ بندی من که ضمیمه جدانشدنی قرارداد است، دقت کند. فقط آمدن همان صفحه را مدنظر قرار دادند که البته به همان صفحه هم دقت کافی نکردند، زیرا بالای صفحه جای مصوبه هیئت مدیره و شماره آن خالی است.

نمی‌توان برای جذب یک مدافع راست، آگهی زد یا مزایده برگزار کرد

منزوی افزود: مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون شرایط باشگاه را بررسی کرده، اما در کنار قانون، چیزی به نام عُرف داریم. عرف خواه ناخواه توسط مردم جاری شده است. نمی‌شود باشگاه‌ها براساس قانون محاسبات عمومی حرکت کنند، زیرا مردم توقع دیگری دارند و نمی‌توان برای جذب یک مدافع راست، آگهی زد یا مزایده برگزار کرد. در قانون محاسبات ۳ نوع معامله جزئی، متوسط و عمده داریم که تمام معاملات باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عمده است. یعنی وقتی یکی از این ۲ باشگاه بلیت هواپیما برای مسافرت می‌گیرد، معامله عمده محسوب می‌شود.

هواداران از مدیرعامل توقع دارند که بهترین بازیکن را جذب کند

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: انشالله با تلاش سلطانی فر هر چه زودتر انتقال سهام باشگاه به بخش خصوصی صورت بگیرد، اما در شرایط کنونی هواداران از مدیرعامل توقع دارند که بهترین بازیکن را جذب کند. در فصل نقل و انتقالات هیجان بسیار زیادی میان طرفداران ایجاد می‌شود.  

میان اعضای هیئت مدیره اختلافی وجود ندارد بلکه اتفاق نظر  وجود ندارد

منزوی در پاسخ به این سوال که آیا میان اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال اختلاف وجود دارد گفت: میان اعضا اختلافی وجود ندارد بلکه اتفاق نظر  وجود ندارد.   مشکلی که وجود دارد و در گزارش تحقیق و تفحص به همین موضوع اشاره شده، بند اختیارات هیئت مدیره و مدیرعامل است. در اینجا برخی مشکلات وجود دارد که انشالله به زودی برطرف می‌شود. اعضا به تازگی کنار هم جمع شدند و به دلیل تعطیلی لیگ وقتی نداشتند که بتوانند با یکدیگر بنشینند و به توافق برسند. از طرف دیگر هم سعادتمند با جان و دل کار می‌کند و با این همه مشکلاتی که در این شرایط اقتصادی وجود دارد، می‌جنگد.  

برخی هزینه‌ها مانند تغییر نرخ ارز اجتناب ناپذیر است

او درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: مدیر باشگاه بودجه عملیاتی خودش را می‌نویسد و هزینه یک سال باشگاه را برآورد می‌کند و براساس همان بازیکن خارجی جذب می‌کند، اما وقتی برخی هزینه‌های اجتناب ناپذیر مانند تغییر نرخ ارز به او تحمیل می‌شود، شرایط تغییر می‌کند. شفر وقتی با استقلال قرارداد بست، دلار ۳ هزار و ۹۰۰ تومان بود و اکنون که شکایت کرده، ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است. ممنوعیت جذب بازیکن خارجی قانون خوبی است، زیرا درآمد باشگاه‌های ما به جذب بازیکن خارجی نمی‌رسد و اگر هم برسد خیلی کم پیش می‌آید که بازیکنانی با کیفیت میلیچ، دیاباته و تیام باشند.


بیشتر بخوانید: سلطانی‌فر: عزم جدی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود دارد


بعید می‌دانم دیاباته قراردادش را فسخ کند

منزوی در واکنش به این که اگر دیاباته تا ۲ روز دیگر مطالباتش را نگیرد می‌تواند قراردادش با استقلال را به صورت یک طرفه فسخ کند گفت: از امور اجرایی باشگاه خبر ندارم. در همین اندازه آگاهی دارم که در صورت جلسه باشگاه به مطالبات دیاباته اشاره شده بود و باشگاه مطالبات او را در چند قسط پرداخت می‌کند. بعید می‌دانم دیاباته که انسان متعهد و با وفا و با اخلاقی است، به همین راحتی قراردادش را فسخ کند.  

مسائلی مهم‌تر از قهرمانی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره اظهارات رسول پناه مبنی بر این که در صورت نیمه تمام ماندن لیگ، پرسپولیس باید قهرمان شود گفت: من به رسول پناه ارادت زیادی دارم، اما شما از کارشناسان بدنسازی بپرسید تیمی که در طول ۳ ماه یک جلسه تمرین هم نداشته، چگونه می‌توانید ۴۰ روزه خودش را آماده کند و طی ۶۰ روز ۱۵ مسابقه سنگین در جام حذفی و لیگ برتر برگزار کند. آیا در ماه مبارک رمضان بدنسازی کار درستی است؟ مسائلی مهم‌تر از قهرمانی وجود دارد. مگر پرسپولیس و استقلال از این قهرمانی‌ها کم دارند؟

نمی‌توان گفت یک تیم حتما ۹ بازی بعدی خود را می‌برد

اصل لیگ قهرمانان آسیا برای این است که نماینده‌های کشور در آن شرکت کنند، اما خود این مسابقات روی هوا است. به اعتقاد من ابتدا باید سلامتی را در نظر بگیریم و  سپس به این فکر کنیم که چه زمانی می‌خواهیم فصل آینده را شروع کنیم. در فوتبال نمی‌توان گفت تیمی حتما ۹ بازی بعدی خودش را می‌برد، زیرا همین اتفاقات عجیب و غریب است که باعث زیبایی فوتبال می‌شود.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.