سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام دسته از دانشجویان پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند؟

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت درباره جزئیات تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن دانشجویان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بیمه سلامت و معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک تفاهم نامه‌ همکاری در زمینه پوشش بیمه‌ای دستیاران پزشکی و دانشیاران PHD وزارت بهداشت منعقد شد.

لاری در ادامه بیان کرد: این افراد ۲۲ هزار نفر هستند که تاکنون تحت پوشش بیمه نبوده اند. این افراد طلایه داران جامعه سلامت در مبارزه با ویروس کرونا هستند و در این بحران به خوبی اقدام کردند. با توجه به اینکه ممکن است این افراد هم نیاز به درمان داشته باشند با وزارت خانه رایزنی‌هایی انجام دادیم تا تحت پوشش قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید: ۲۲ هزار دانشجوی رزیدنت بیمه می‌شوند


او در ادامه با بیان اینکه این دانشجویان حق الزحمه بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند اضافه کرد: این افراد با توجه به اینکه منابع مالی محدودی در اختیار دارند قطعا اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتد نمی‌توانند متحمل هزینه‌های درمانی شوند. این پوشش بیمه‌ای مقدمه‌ای برای بیمه شدن سایر دانشجویان علوم پزشکی خواهد بود که تحت پوشش بیمه نیستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: بیمه تکمیلی هم شامل دانشجویانی که بیمه می‌شوند خواهد شد. ۵۰ درصد مبلغ را وزارت بهداشت می‌پردازد و ۵۰ درصد دیگر پرداختی دانشجو است که با کمک صندوق رفاه به شکل وام به آن‌ها پرداخت می‌شود تا دانشجویان بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.