سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و پاکسازی نفس

کارشناس مذهبی همدان گفت: شب قدر شب توبه و تضرع و فرصتی برای پاکسازی نفس است.

حجت‌الاسلام طالبی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛با اشاره به اینکه شب‌های قدر بهترین فرصت برای پاک‌سازی نفس است افزود: باید از فرصت شب‌های قدر برای نزدیکی به خداوند استفاد کنیم.

او بابیان اینکه اعمال شب‌های قدر بسیار مهم است، اظهار داشت: در شب‌های قدر ملائکه در زمین قرار می‌گیرند و اعمال انسان را محاسبه می‌کنند که در این میان باید در این سه شب عزیز با خداوند راز و نیاز کنیم تا خداوند سرنوشت ما ن را تعیین کند.

کارشناس مذهبی همدان اظهار داشت: ماه رمضان و شب‌های قدر ماه نزول قرآن کریم است و فرصت بسیار مناسبی برای انس با این کتاب آسمانی و انسان‌ساز است.

حجت الاسلام طالبی ابراز داشت: قرآن باید در متن زندگی مردم نهادینه شود و شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای نزدیکی با خداوند است.

اویادآورشد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شب قدر پیوست قرآن و عترت است که برای تحقق این امر مهم باید تلاش کرده و باید از این فرصت مهم و عزیز نهایت استفاده را داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی قرائت دعا‌های مناسبتی شب‌های قدر، ابوحمزه ثمالی، مداحی، مراسم احیای شب‌های قدر، مراسم قرآن به سر گرفتن و قرائت دعای جوشن کبیر، خواندن مناجات حضرت علی (ع) و زیارت عاشورا، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات دینی و محافل انس از برنامه‌های مهم در شب‌های قدر است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.