سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت هر اونس طلا به ۱۷۰۴ دلار و ۶۰ سنت رسید

قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۷۰۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد رشد به ۱۷۰۲ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۷۰۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دانیل هاینس تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، خبر‌ها در مورد موج جدید شیوع ویروس «از این جهت تاثیر خود را بر بازار طلا گذاشته که ناظران از احتمال منفی شدن نرخ بهره در آمریکا سخن می‌گویند.»

او افزود: «(اما) در عین حال ما شاهد رشد اندک ارزش دلار هستیم که موجب مهار اشتهای سرمایه‌گذاران نسبت به بازار طلا می‌شود.»

شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب به دلیل تقاضا برای سرمایه‌گذاری امن امروز به بالاترین رقم بیش از ۲ هفته گذشته رسید و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت جهانی طلا کاهش یافت


افزایش نگرانی‌ها در مورد موج دوم شیوع کرونا موجب شده تا ارزش سهام در بازار‌های آسیایی شاهد افت باشد. اخیرا تعداد موارد جدید ابتلا در شهر ووهان چین مجددا افزایش یافته است.

پس از انتشار گزارشی در یک رسانه دولتی چین در مورد نارضایتی پکن از توافق تجاری با آمریکا، دونالد ترامپ گفته که علاقمند به مذاکره مجدد بر سر فاز نخست توافق تجاری نیست.

بر اساس برآورد‌های انجام شده تاکنون حدود ۱۵ تریلیون دلار بسته‌های محرک اقتصادی از سوی کشور‌ها برای مقابله با اثرات ویروس کرونا به اقتصاد‌های ملی تزریق شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.