سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۸۳ هزار دانش آموزان در آزمون‌های جامع آنلاین

بیش از ۸۳ هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه استان در آزمون‌های جامع آنلاین شرکت کردند.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: مجموعه آزمون‌های پیشرفت تحصیلی با عنوان «آزمون‌های جامع آنلاین» در دوره متوسطه برای کل دانش آموزان برگزار شد.

او با بیان اینکه این آزمون به صورت چند درسی و در ۱۲۴ عنوان درس در کلیه پایه‌های و رشته‌های دوره متوسطه روز‌های ۱۱ الی ۱۷ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این برنامه پس از تهیه و تقویت زیر ساخت ها، توجیه و تبیین اهداف آموزشی و پرورشی با استقبال کم نظیر دانش آموزان، اولیاء مدارس و کارشناسان قرار گرفت.

نامدار افزود: در مجموع ۸۳ هزار و ۵۱۴ دانش آموزان و هنرجو از ۱۱۹ هزار و ۹۳۷ دانش آموزان استان یعنی حدود ۷۰ درصد دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و هنرجویان هنرستانی در این آزمون شرکت کردند.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه به جزییات برگزاری آزمون آنلاین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد سئوالات هر پایه در دوره اول متوسطه ۴۰ سئوال در ۶ درس، تعداد سئوالات هر پایه / رشته در دوره متوسطه نظری ۸۰ سئوال در ۵ الی ۱۱ درس و تعداد ۳۴ عنوان درسی در دوره هنرستان در نظر گرفته و توسط گروه‌های آموزشی استان طراحی شد که پس از اتمام آزمون‌ها با تناسب نمرات بر مبنای ۲۰، دانش آموزان مجموع میانگین نمره ۱۲.۰۹ را کسب کردند که در نوع خود قابل توجه است.

او گفت: جهت اجرای مطلوب این آزمون تعداد ۱۱۰ نفر از همکاران معاونت آموزش متوسطه اعم از سرگروه آموزشی، کارشناسان اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و سایر واحد‌های حوزه متوسطه به مدت دو ماه کاری با تشکیل ستاد آزمون آنلاین در اداره کل، ضمن آماده سازی زیر ساخت‌های لازم، به صورت مستمر با آموزش همکاران ستادی شهرستان‌ها و مدیران مدارس از طریق نشست‌های مجازی، وب کنفرانس و ... نسبت به توجیه و تبیین این آزمون ها، شیوه اجرا، اهداف و ضرورت آن اقدام نمودند و با ارسال دستورالعمل و بودجه بندی دروس و رشته‌های مختلف، در ۲۴ فروردین ماه ۹۹ رسما این آزمون‌ها وارد مرحله اجرایی شد.

معاون آموزش متوسطه استان در بخش دیگری از سخنان خود به تمهید مقدمات انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: قبل از برنامه ریزی آزمون‌ها به صورت مستمر سی دی‌های آموزشی در ۴ مرحله بالغ بر ۵۳۰ فیلم کامل تدریس استاندارد به همراه فایل‌های آموزشی و نمونه سئوال به تمامی مدارس استان ارسال و در اکثر مناطق به تعداد دانش آموزان تکثیر و در اختیار آنان قرار گرفت.

او در ادامه گفت: پس از اجرای آزمون ها، بلافصله مناطق از لحاظ میزان مشارکت دانش آموزان و میانگین نمره رتبه بندی شده و کارنامه عملکردی دانش آموزان نیز با لحاظ جزییات به مدارس ارسال شد.

به گفته مهدی نامدار قبل از شروع آزمون‌های اصلی در پایه‌های مختلف تحصیلی، یک مرحله آزمون به صورت آزمایشی برگزار شد تا دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با سامانه آزمون، کمترین مشکل را در آزمون‌های اصلی داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.