سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد کرمانشاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد کرمانشاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره‌ی برگزاری مراسم در مساجد تجدیدنظر در تصمیمات ستاد کرونا ایجاد شد و در این میان سازمان تبلیغات اسلامی از آنجا که تنها نهاد دینی مرتبط با مساجد است که مسائل داخلی آن‌ها را پیگیری می‌کند وظیفه رصد این موضوع را دارد و انتظار مردم نیز همین است.

او گفت : با این حال طی سه هفته پیاپی در ستاد کرونای استان کرمانشاه از سازمان تبلیغات دعوت به حضور نشده است در حالی که به فرموده رهبر انقلاب نهاد‌های مرتبط با دین باید در این باره اظهار نظر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: با این حال قرار است با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از این شائبه که کرونا از طریق مساجد در حال شیوع است، با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌های مربوطه شاهد برگزاری مراسم در سطح مساجد استان باشیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: پیگیر برگزاری مراسم در همه مساجد استان هستیم، اما ممکن است محدودیت‌هایی برای برخی از مساجد ایجاد شود.

این مسئول افزود: استان کرمانشاه از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز به سر نمی‌برد و ما خواهان این نیستیم به وضعیت قرمز نزدیک شود و در آینده افراد مغرض با دین ادعا کنند برگزاری مراسم در مساجد سبب شد استان کرمانشاه به وضعیت قرمز نزدیک شود.

او افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از نشست‌ها و جلسات مقام معظم رهبری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود ما هم به عنوان مرید معظم له باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی اقدام جدی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در صورت عدم برگزاری مراسم در مساجد از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به اجرای برنامه‌ها و حضور سخنرانان و مداحان خواهیم پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: صدا و سیما در پوشش برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، پوشش همایش مساوات و همدلی، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، پخش مناجات و ادعیه و برنامه‌های سحر و افطار به خوبی عمل کرد.

او ادامه داد: همچنین از آنجا که هیئت حدیث کسا در محل مزار شهدا تنها مناجات‌خوانی استان کرمانشاه بود با رعایت موازین بهداشتی نسبت به این موضوع اقدام کرد و استقبال خوبی از سوی مردم برای حضور در این برنامه انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی پشتیبانی هیأت مذهبی، مساجد و گروه‌های جهادی است و در تلاش است که اقدامات انجام شده آن‌ها را به گوش مردم برساند و در این میان شاهد توزیع چند هزار پرس غذا از سوی کانون مداحان استان بودیم همچنین حدود ۵۰ مسجد نیز در پخت افطاری دخیل بودند و برخی از هیأت مذهبی نیز به توزیع افطاری پرداختند.

او افزود: امیدواریم این انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر (عج ا…) متصل شود و ما به عنوان سربازان آن امام بزرگوار خدمت کنیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: از نظر برگزاری برخی مراسم مذهبی در مساجد از قبل نظراتی را به مسئولان ستاد کرونا ارائه کردیم، اما برخی مسئولان همراهی نکردند تا اینکه مقام معظم رهبری به این موضوع ورود پیدا کرد.

او ادامه داد: موضوع برگزاری مراسم در مساجد از قبل به مسئولان پیشنهاد شد و از آن‌ها خواسته شد با ارائه پیشنهاداتی این موضوع را حل کنند که درنهایت شاهد ورود رهبر انقلاب به این قضیه بودیم امیدواریم در دیگر مراسم و برنامه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه عمل شود تا نیازمند ورود رهبر انقلاب نباشیم .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.