سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا قرنطینه شد

در پی افزایش شمار مقامات آمریکایی مبتلا به کرونا، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا پس از تماس با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ خود را قرنطینه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان به نقل از برخی مقامات آمریکا که نام آن‌ها فاش نشده است، اعلام کرد مایک گیلدی، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا به دنبال تماس با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ قصد دارد خود را قرنطینه کند.

بر اساس این گزارش، اگرچه نتیجه آزمایش کرونای مایک گیلدی منفی اعلام شده است، اما وی در اقدامی احتیاطی خود را برای مدت یک هفته قرنطینه می‌کند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد وضع ژنرال جوزف ال. لنگیل، فرمانده گارد ملی آمریکا که تاکنون دو آزمایش تشخیص کرونا داده و جواب یکی از آن‌ها منفی و دیگری مثبت بوده است نیز هنوز مشخص نیست.

این اخبار در حالی منتشر شده است که ویروس کرونا در میان نظامیان و مقامات امنیتی و اطلاعاتی این کشور نیز نفوذ یافته است و طبق اعلام رسمی تاکنون ۱۱ نفر از ماموران اطلاعاتی آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند. پنتاگون نیز اعلام کرده است بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ تن از پرسنل آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۲۷ تن جان خود را از دست داده اند.

تنها در نیروی دریایی آمریکا بیش از ۲ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. پیش‌تر، پنتاگون فرمانده ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» را به دلیل انتقاد از شرایط بد بهداشتی و نبود امکانات در این ناو، از سمتش برکنار کرد. تاکنون ابتلای بیش از ۷۰۰ نظامی ناو روزولت نیز به ویروس کرونا تایید شده است.

برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونا کاخ سفید از جمله دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا و عضو ارشد ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید؛ دکتر رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها و استفان هان، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا، به دلیل تماس با فردی که آزمایش ابتلا به کرونای او مثبت اعلام شده است، نیز به مدت ۲ هفته قرنطینه خانگی شدند.

برخی گزارش‌ها نیز از قرنطینه مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا حکایت داشت که منشی مطبوعاتی وی این خبر را تکذیب کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز اعلام کرد درحالی که آمار‌های قربانیان در آمریکا در حال افزایش است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در حال متقاعد کردن آمریکایی‌ها در این باره است که بازگشت به زندگی عادی، امن است. طبق گزارش این روزنامه در نخستین روز‌های شروع همه‌گیری کرونا دولت ترامپ با پیشنهاد ساخت میلیون‌ها ماسک در آمریکا مخالفت می‌کرد.

بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۳۸ نفر رسید. همچنین ۸۰ هزار و ۷۸۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند و ۲۵۶ هزار و ۳۳۶ نفر نیز بهبود پیدا کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.