سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت بافت تاریخی روستای روئین از سر گرفته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مرمت بافت تاریخی روستای روئین که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پایگاه مرمت بافت تاریخی روستای هدف گردشگری رویین از سال ۹۷ شروع به کار کرده است، گفت: تاکنون اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

یزدان‌پناه عنوان کرد: این اعتبار جهت سنگ‌فرش و جداره سازی، مطالعه جی‌ای اس، مرمت و استحکام‌بخشی منازل از محل اعتبارات ملی و دفتر حفظ و احیاء بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی هزینه شده است.

او گفت: از ابتدای کار تاکنون بیش از پنجاه نفر استادکار و نیروی کار از اهالی بومی منطقه مشغول به کار شدند و همچنین مصالح موردنیاز نیز از مصالح‌فروشی روستا تهیه می‌شود که این امر باعث اشتغال‌زایی در روستا شده است.

او با اشاره به همراهی مالکان در امر مرمت، عنوان کرد: با اولویت قرار دادن مرمت و مقاوم‌سازی منازل افراد بی‌بضاعت، تعداد منازل مرمتی که در دستور کار قرارگرفته‌اند بیشتر شده و مشارکت مالکان با پایگاه نیز افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: اقدامات انجام‌شده در بیشتر بنا‌ها شامل آواربرداری، سبک‌سازی بام و اجرای سقف سبک و سنتی، تقویت پی و دیوارها، ساماندهی محوطه و... است.

روستای هدف گردشگری روستای روئین در ۲۷ کیلومتری شمال اسفراین واقع‌شده و آب‌وهوای معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پربرف و تابستان‌های معتدل است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.