سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش‌ها باید در راستای ایجاد اشتغال باشد

آموزش‌های مهارتی برای بانوان، باید در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه بررسی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی زنان، با یادآوری اینکه زنان در گذشته نیز نقش پررنگی در اقتصاد خانواده داشته اند، افزود: فاصله گرفتن زنان از فعالیت‌ها و مشاغل خانگی و افزایش سطح توقعات در جامعه، از جمله دلایل بیکاری بانوان است.

او با اشاره به موفقیت‌های تعدادی از زنان کارآفرین استان، خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی، بانوان زمینه اشتغال خانگی و ایجاد خوشه‌های اقتصادی را دارند.

جعفری با اشاره به اجرای طرح ابرار در ۴ روستای استان، این طرح را الگویی برای ایجاد توسعه دانست و گفت: در روستا‌ها شرایط برای ایجاد برخی مشاغل فراهم‌تر است.

معاون اقتصادی استاندار، پایین بودن سطح درآمد خانوار‌ها را ریشه بسیاری از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش مهارت‌ها باید با برنامه و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانواده‌ها باشد و برای فعالیت‌های فراوانی که زنان در قدیم داشتند، جایگزین تعریف کنیم.

جعفری در خصوص طرح ایجاد بازار ویژه فروش تولیدات بانوان، تاکید کرد: ایجاد بازار و بازاریابی محصولات، نه تنها در شهر‌ها بلکه در روستا‌ها نیز باید پیگیری شود.

اودر ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند نقش فعال تری در هماهنگی‌ها در راستای کمک به اشتغال بانوان داشته باشد و ما هم از کمک و حمایت‌های لازم دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.