سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ قالیباف روستایی درقزوین

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در روستا‌های استان در تولید فرش، تابلو فرش، گلیم و دست بافته‌های سنتی فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: در حال حاضر ۸۴ کارگاه تولید فرش در روستا‌های استان قزوین فعال هستند که بیش از ۵ هزار نفر در این کارگاه‌ها به بافت فرش و تابلو فرش اشتغال دارند.

نجفی افزود: همچنین بیش از دو هزار و ۵۰۰ تولید کننده گلیم و جاجیم نیز در مناطق روستایی استان مشغول به کارند و متوسط تولید سالانه هر بافنده بین ۲۴ متر مربع تا ۵۰ متر مربع است.

او اضافه کرد : مقرر است براساس اقدام مشترک استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشکل فروش این محصولات مرتفع شده و در زمینه صادرات هم برنامه‌های مختلفی مدنظر قرار است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها ادامه داد: گلیم الموت (روستای اندج) و گلیم ارداق دارای نشان ملی هستند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع فرش و گلیم و سایر دست بافته‌ها در روستا‌های استان قزوین تولید شوند.

نجفی درباره سایر حمایت‌های دولت از روستائیان ضمن معرفی طرح ایجاد و راه اندازی پردیس تولیدات روستایی اعلام کرد: در حال حاضر دو پردیس در مناطق روستایی استان آماده واگذاری است و مراحل اداری راه اندازی ۲۰ پردیس دیگر نیز در حال طی شدن است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.