سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه بانوی ۶۷ ساله فیروزآبادی کرونا را شکست داد

یک بانوی۶۷ سالگی فیروز آبادی با تلاش مدافعان سلامت توانست ویروس کرونا را شکست داده و سلامتی خود را به دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ام‌کلثوم سلیمانی مسئول بخش کرونا بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروز آباد گفت: خانم ۶۷ ساله ای اوایل اردیبهشت‌ امسال در بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد پس از مشاهده علائمی همچون تب، ضعف شدید بدن و بی‌اشتهایی منتقل و پس از بررسی وضعیت جسمانی از سوی پزشکان با تشخیص احتمال ابتلا به ویروس کرونا بستری شد.

او، بیان کرد: بیماری این بانوی ۶۷ ساله حدود ۹ روز به طول انجامید که حدود ۳ روز در حالت بسیار سخت با ضریب هوشیاری ۳ به سر می‌برد و در نهایت با بهبودی و ترخیص او از بیمارستان، موجب خوشحالی کادر درمان از این موفقیت در کنار این بیمار بهبود یافته شد.

سلیمانی تصریح کرد:  ویروس کرونا از قدرت سرایت‌پذیری بالایی برخوردار است و میزان مرگ و میر آن در مقایسه با آنفلوانزا بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ برابر بیشتر است.

مسئول بخش کرونا بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروز آباد ادامه داد: افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بهداشت را رعایت و از تردد بی‌جا و غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند تا مانع از شیوع این بیماری و به خطر افتادن سلامت خود و جامعه شوند.

او، افزود: اگر به کرونا مبتلا شده‌اید یا مشکوک به این ویروس هستید مراحل زیر را به‌ منظور پیشگیری از انتقال بیماری به افراد در خانه و جامعه دنبال کنید.

سلیمانی اضافه کرد:  به‌ غیر از مواقعی که نیاز به مراقبت پزشکی دارید، باید فعالیت‌های خارج از خانه را محدود کنید، به محل کار، مدرسه، یا مکان‌های عمومی نروید و از حمل‌ونقل عمومی، سوار کردن دیگران، یا تاکسی استفاده نکنید.

مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان فیروزآباد تاکنون به ۵۳ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.