سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به افزایش آمار کرونا می‌شود

مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویورس رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های مشخص شده و ابلاغی از سوی مردم است.

 احمد هاشمی زاده بخشدار بستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همگام با دستورات کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور حفظ جان هموطنان شهر بستان و روستاهای منطقه، و از آنجائیکه مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع بیماری، رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های مشخص شده و ابلاغی از سوی مردم است.

او افزود: از آنجائیکه بازار بعنوان یکی از مکان های تردد مردم شریف که در صورت رعایت نرکردن نکات و توصیه های بهداشتی می تواند محلی پرخطر برای شیوع بیماری کرونا باشد.

هاشمی زاده بیان داشت: رعایت کلیه اصول بهداشتی از سوی اصناف با توجه به دستورالعمل های مشخص اتحادیه های صنفی و ابلاغی ، مطابق با دستورات مراکز بهداشتی و درمانی ، اجباری است.

بخشدار بستان ادامه داد: کلیه مشاغل صنفی ملزم به استفاده از لوازم نظیر ماسک و دستکش های مناسب جهت حفظ سلامتی خود و مشتریان به هنگام حضور در محر کسب خود است و فراهم نمودن شرایط پرداخت از طریق دستگاه های خرید در محل کسب و کار با رعایت حفظ فاصله برای مشتریان و استفاده از پلاستک جهت حفاظت محدوده کسب و کار و تنظیفات لازم و ضد عفونی محل کسب و مراجعه مشتریان بطور روزانه مطابق با دستورالعمل های توصیه شده مراکز بهداشتی و درمانی ابلاغ شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در پی گیری اخبار و اطلاعیه های اتحادیه های صنفی و دستگاه های نظارتی فقط از رسانه های معتبر ملی ومحلی و همکاری لازم و صمیمانه با نیروهای انتظامی و نظارتی پیگیری اجرای قوانین و دستورالعمل های بهداشتی است.

او اظهار داشت: از آنجائیکه بازدیدها و بازرسی ها بطور مرتب از سوی دستگاه های نظارتی و بهداشتی همراه با نیروهای انتظامی صورت گرفته و در درصورت مشاهده رعایت نکردن مجموعه دستورالعمل های بهداشتی ، طبق قانون نسبت به جریمه و پلمپ واحدهای کسب و کار اقدام و نسبت به معرفی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهدشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.