سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوسف‌نژاد در نطق میان دستور مطرح کرد؛

تأمین رفاه و آسایش مردم در سایه وحدت قوای سه گانه

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های صحیح مالیاتی، پولی، بیمه‌‎ای، بانکی و حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان زمینه همکاری دولت و مجلس را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز ضمن تشکر از مردم ساری و میان‌درود که در چندین دوره انتخابات زمینه خدمت را برای او فراهم کردند، اظهار کرد: از مدیران و مسئولان استان، ائمه جماعات، شورای اسلامی شهر و روستا، فرمانداران، بخشداران و مدیران اجرایی شهرستان‌های حوزه انتخابیه، مجمع نمایندگان استان مازندران، نهاد‌ها و دستگاه‌های ملی، وزرا، اعضای هیئت رئیسه مجلس، کارکنان امور اداری مجلس به ویژه همکاران دفتر هیئت رئیسه نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

او از رأی نمایندگان مجلس در تصویب منطقه آزاد مازندران از جانب مردم تقدیر و تشکر کرد و افزود: اسلام، انقلاب، امام و رهبری چهار رکن اساسی تفکرات ما هستند، کسانی که در سایه این چهار رکن قرار دارند خودی محسوب می‌شوند اگرچه در زیر گفتمان اصلی انقلاب تفاوت فکری و نظری داشته باشند، اما متفق و منسجم در مقابله با استکبار و ظلم و ستم مبارزه می‌کنند و سربازان وطن هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اعتقاد به اصل  ولایت فقیه ضامن انقلاب اسلامی ایران  و باعث پیشرفت و توسعه فرهنگی و فکری است. نهاد‌هایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود انقلاب هستند، مرزبانان غیور عرصه فرهنگی و باور‌های انقلابی هستند، اما  متاسفانه امروز عده‌ای آگاهانه حمله به ولایت فقیه و سپاه پاسداران را در دستور کار قرار داده تا خوراک تبلیغاتی بیگانگان را فراهم کنند و حتی مغرضانه به دولت و مجلس شورای اسلامی که نهادی برآمده از رأی مردم و دموکراسی هستند حمله می‌کنند.

او  ادامه داد: این حرکت ضربه به دیپلماسی و بی توجهی به رأی مردم  است، البته همه این حملات به عنوان انتقاد مطرح می‌شود، ولی انتقاد با تخریب و سیاه نمایی متفاوت است. انتقاد باید همراه با انصاف، عدالت، منطقی و دارای حد و مرز باشد، اما عده‌ای آگاهانه و به خاطر منافع فردی، گروهی و حزبی با سیاه نمایی عملکرد‌ها و تلاش‌های قوه مجریه و قوه مقننه همان حرفی را می‌زنند که رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب و استکبار جهانی می‌گوید و این جفا در حق انقلاب و مردم شهیدپرور است.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه ما منکر ضعف و نارسایی‌ها و کاستی‌ها نیستیم، گفت:  تلاش و عملکرد‌ها در چنین شرایطی که تحریم و فشار‌های خارجی و زورگویی جهانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است باید مورد ارزیابی قرار گیرد. تلاش‌های مجلس شورای اسلامی در حد وظایف و ظرفیت خود قابل سنجش و ارزیابی است البته قطعا مجلس می‌توانست با همت و تلاشی بیشتر نتایج بهتری را رقم بزند.

او تأکید کرد: باید از منویات مقام معظم رهبری و از سیاست‌های ابلاغی و شرایط اقتصادی مقاومتی بیشتر استفاده می‌کردیم. در تداوم نامگذاری سال‌های اخیر در موضوع اقتصادی، موضوع «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال انتخاب شد.

یوسف نزاد اضافه کرد: اقتصاد به عنوان اولویت نخست کشور و مسئولین قرار گرفت. در این شرایط رکود تورمی و محدودیت‌های درآمدی وظیفه سنگین جهش تولید، نیاز به همکاری دولت و مجلس و بخش خصوصی دارد. تضاد دولت و مجلس به مصلحت و منفعت مردم نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های صحیح مالیاتی، پولی، بیمه‌‎ای، بانکی و حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان زمینه همکاری دولت و مجلس را فراهم می‌کند، تصریح کرد: امروز بیشترین مشکل اقتصادی است، جهش تولید به درستی از سوی رهبری عنوان شده و برای تحقق آن هم مکتب سلیمانی یعنی سرباز وطن بودن و توجه به ظرفیت‌های داخلی،  توجه به عدالت اجتماعی، و همچنین ایجاد ساختار مناسب برای سرمایه گذاری باید مورد نظر باشد.

او افزود: امیدوارم در سایه وحدت قوای سه گانه، مردم شاهد رفاه، آسایش، آرامش، سربلندی بین المللی، معیشت مناسب و اقتدار جهانی باشند. همچنین  لازم می‌دانم از اقداماتی که وزرا به ویژه وزیر اقتصادی و دارایی دژپسند در تصویب منطقه آزاد مازندران داشت و تلاش وزیر راه و شهرسازی، برای تامین اعتبار پروژه‌های ساری و کمربندی شمالی ساری و فرودگاه و جاده ساری و کیاسر و همچنین اقدامات و تلاش وزیر بهداشت  برای بهبود شرایط بهداشتی و درمانی استان مازندران تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.