سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه حمایت معاونت علمی از پتنت‌های ثبت شده خارجی

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت خود از پتنت‌های ثبت شده خارجی را گسترش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در دنیا هر روز گسترش می یابد. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز علاوه برای رونق دادن به این کار و از سوی دیگر انگیزه دادن به جوانان این مرز و بوم حمایت های خود را بیشتر کرده است.

در این راستا کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود برای ثبت بین‌المللی اختراع را گسترش داده است. به گونه‌ای که علاوه بر آمریکا در کشور‌های کانادا، چین و اتحادیه اروپا نیز بیش از ۱۰ پتنت با حمایت این مرکز به ثبت رسیده است.

مهدی ضیغمی، مدیر کانون پتنت درباره این موضوع گفت: ثبت پتنت را در سایر کشور‌ها نیز گسترش می‌دهیم و سال جاری هند و کره جنوبی نیز به لیست کشور‌هایی که در آن‌ها از ثبت پتنت حمایت می‌کنیم، افزوده می‌شود.

ضیغمی با اشاره به اینکه با این اقدام بازار ثبت پتنت در سایر کشور‌ها گسترش می‌یابد، افزود: این اقدام می‌تواند راهکاری برای رسیدن زودتر شرکت‌های فناور به اهداف تجاریشان باشد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید می‌توانند علاوه بر حمایت ۹۰ درصدی برای ثبت اختراع نخست خود از حمایت ۵۰ درصدی برای ثبت دومین اختراع بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید: تولید دستگاه اکسیژن‌ سنج خون توسط محققان ایرانی


حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین‌المللی اختراعات

بر اساس این گزارش، کانون پتنت معاونت علمی حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین‌المللی اختراعات را انجام می‌دهد. تا کنون با حمایت این کانون ۹۳ پتنت در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است. همچنین در زمینه آموزش و ترویج این حوزه نیز اقدامات چشمگیری انجام داده است تا مالکیت فکری به عنوان پیش‌نیاز مهم ورود محصولات دانش بنیان به بازار‌های بین المللی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.