سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت بحرانی سه شهر استان کرمانشاه بر اثر گرد و غبار

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب از بامداد یکشنبه به دلیل ورود گردو غبار در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه  گفت: از ساعت یک تا هفت صبح یکشنبه میزان غلظت گرد و غبار در آسمان این سه شهرستان غربی به صورت میانگین هزار و ۷۳۶ میکروگرم بر متر مکعب بود که این میزان از ساعت هفت صبح به بعد به ۲ هزار و ۹۷۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

او با بیان اینکه وضعیت هوای این سه شهرستان اکنون به مرحله بحران رسیده است، گفت: باتوجه به وزش باد احتمال رسیدن گرد و غبار به آسمان شهر کرمانشاه تا ساعاتی دیگر نیز وجود دارد.

به گفته او، اکنون وضعیت هوای شهر کرمانشاه سالم، اما برای گروه‌های حساس شامل بیماران قلبی، ریوی، تنگی نفس و مادران باردار و سایر بیماران خاص ناسالم است.

او منشا این ریزگرد‌ها را خارجی و از کشور همسایه دانست و گفت: باتوجه به کاهش بارندگی‌ها در کشور همسایه در سال جاری، پدیده ریزگرد‌ها در این کشور بیشتر از سال قبل شده و از این رو در برخی از روز‌های هفته شاهد ورود ریزگرد‌ها به استان کرمانشاه هستیم.

به گفته او، منشا تمام این ریزگرد‌ها خارجی و از کشور همسایه است و در داخل استان کرمانشاه هیچ کانون ریزگردی وجود ندارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هوای استان کرمانشاه در سال جاری به نسبت سال گذشته از نظر آلودگی ناشی از ورود گرد و غبار بدتر شده است، اظهار داشت: سال گذشته یک روز هوای بحرانی داشتیم، اما امسال تاکنون ۲ روز بحرانی و ۲ روز اضطرار داشته ایم.

ولی زاده در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می‌شود.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.