سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای ضد چینی آمریکا درباره کرونا، استرالیا را مستأصل کرده است

پافشاری آمریکا بر این ادعا که ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های چین تولید شده، باعث استیصال استرالیا برای تحقیقات مستقل در این باره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع دولتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی استرالیا اعلام کردند مقام‌های دولتی این کشور از اینکه تلاش‌هایشان برای آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره منشا ویروس کرونا به خاطر ادعا‌های کاخ سفید برای ربط دادن آن به آزمایشگاه ووهان در چین تضعیف شده است، دچار استیصال شده و ناخشنود هستند.

این در حالی است که وزارت خارجه چین درخواست استرالیا برای تحقیق مجزا درباره ویروس کرونا را مانور سیاسی خوانده است.

بر این اساس، منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، می‌گویند ادعای آمریکا باعث شده است چین فضایی پیدا کند تا درخواست استرالیا برای تحقیقات بین‌المللی را بخشی از دستورکار آمریکا جهت مقصر معرفی کردن این کشور در شیوع ویروس کرونا، قلمداد کند.


بیشتر بخوانید:


به نوشته رویترز، یک منبع دولتی می‌گوید مقام‌های استرالیایی به سختی تلاش می‌کنند تا درخواست برای تحقیق را به نوعی روشن‌فکرانه و جهانی نشان دهند، اما رویکرد آمریکا برای گرفتار کردن چین هیچ کمکی به آن‌ها نکرده است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا پیش از این ۱۲ اردیبهشت ماه اذعان کرده بود هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس کووید-۱۹ در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده، وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.