سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: حملات نیرو‌های خلیفه حفتر به طربلس جنایت جنگی است

نمایندگی سازمان ملل در لیبی حملات نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس را جنایت جنگی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزای آناتولی، نمایندگی سازمان ملل در لیبی حملات نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر (نیرو‌های موسوم به ارتش ملی شرق لیبی) به طرابلس را جنایت جنگی خواند.

بر این اساس، نمایندگی سازمان ملل در لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حملات بی هدف شبه نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به مناطق مسکونی طرابلس (پایتخت) می‌تواند در سطح جنایت جنگی قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است بر اثر حملات وحشیانه به منطقه زاویه الدهمانی طرابلس و اطراف سفارت ترکیه و محل اقامت سفیر ایتالیا دست کم دو غیر نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

نمایندگی سازمان ملل متحد تاکید کرد حملات شبه نظامیان تحت امر خلیفه حفتر نشان دهنده نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر از جانب نظامیان تحت امر حفتر است و چه بسا این حملات می‌تواند در حد جنایت جنگی باشد.

نماینده سازمان ملل در ادامه بیانیه افزود بر اثر حملات بی هدف نیرو‌های وابسته به حفتر به مناطق مسکونی طرابلس بین روز‌های یکم تا هشتم مه (۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت) دست کم ۱۵ غیر نظامی جان باختند و ۵۰ تن دیگر از جمله تعدادی زن و کودک زخمی شدند.

نمایندگی سازمان ملل خاطرنشان کرد از ابتدای ماه مه حملات بی هدف شبه نظامیان حفتر به مناطق غیر نظامی طربلس از جمله محله‌های ابوسلیم، تاجوراء، الهضبه البدری، زناته و زاویه الدهمانی شدت یافته است که علاوه بر کشته و زخمی شدن ده‌ها غیر نظامی‏، خساراتی هم به خانه‌ها و اموال مردم وارد کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد هیئت نمایندگی سازمان ملل در لیبی ضمن محکوم کردن حملات علیه غیرنظامیان و نهاد‌های غیرنظامی در لیبی و تأکید بر لزوم سپردن عاملان این جنایت‌ها به دست عدالت، اعلام کرد: حملات هوایی روز شنبه به فرودگاه معیتیقه طرابلس در چارچوب سلسله حملات بی هدفی قرار دارد که بیشتر از مناطق تحت سیطره نیرو‌های حفتر صورت می‌گیرد.

نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند از آغاز دور جدید عملیات هوایی علیه نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس خبر داده اند. این درحالی است که این نیرو‌ها اعلام کرده بودند که در ماه رمضان آتش‌بس موقت را اجرا خواهند کرد. دولت وفاق ملی پیشتر بارها تاکید کرده بود که حفتر به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

لیبی پس از سقوط معمر القذافی همواره صحنه جنگ و خون‌ریزی بوده، دولت وفاق ملی لیبی که مورد پذیرش جامعه بین‌المللی قرار دارد در طرابلس پایتخت این کشور ساکن است. در آن‌سو خلیفه حفتر که سودای حکومت بر لیبی را دارد، در شرق لیبی و شهر بنغازی ساکن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.