سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۶ عاملیت فروش مجاز سموم کشاورزی در استان فعالیت دارند/کشاورزان سموم موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند

به کشاورزان و باغداران این شهرستان هشدار داد تا سموم شیمیایی موردنیاز اراضی زراعی و باغی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: عوامل خسارت زای گیاهی شامل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز که هرساله به محصولات تولیدی بخش کشاورزی در صورت عدم کنترل بطور متوسط تا ۴۰ درصد خسارت می‌زند که در شرایط طغیانی تا ۱۰۰ درصد محصول را نیز می‌تواند خسارت وارد کند.

بختکی با بیان اینکه سموم کشاورزی غیر مجاز نه تنها تولیدات بلکه زندگی مردم را به مخاطره انداخته است، تصریح کرد:کشاورزان در امر خرید سموم و کود به خصوص کودمایع باید از فروشندگی‌های مجاز مورد اعتماد و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی خرید کنند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نشوند.

او گفت: اگر به ناچار نیاز به استفاده از آفت کش‌ها شدیم باید از سموم توصیه شده و با رعایت اصول فنی (زمان مناسب استفاده، رعایت دز مصرفی، کالیبراسیون سمپاشی، سمپاش مناسب، رعایت دوره کارنس، آب مناسب از نظر PH و سختی) اقدام کنیم.

بختکی از فعالیت ۸۶ مرکز توزیع مجاز سموم کشاورزی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران با راهنمایی و توصیه کارشناسان می‌توانند سموم مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.