سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش: اکنون زمان کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت نیست

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به یک واکنش جهانی بی‌سابقه نیاز دارد و اکنون زمان کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در یک مصاحبه گفت جهان بیش از هر زمان دیگری در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به همکاری و واکنش همگانی بی‌سابقه نیاز دارد و اکنون زمان آن نیست که بودجه سازمان جهانی بهداشت کاهش یابد.

او گفت «زمانی که سرانجام توانستیم برگه ویروس کووید-۱۹ را برگردانیم، وقت خواهیم داشت که به عقب نگاه کنیم و متوجه شویم که چطور این بیماری به وجود آمد و ویرانی‌های خود را در سراسر جهان گسترش داد و همه آن‌هایی که در این بحران درگیر بودند چطور به آن واکنش نشان دادند. درس‌های آموخته شده از این بحران برای چالش‌های مشابه بعدی که ممکن است در آینده با آن روبرو شویم، موثر خواهد بود.»

دبیرکل سازمان ملل در ادامه تاکید کرد «اما اکنون زمان آن نیست که منابع مالی سازمان جهانی بهداشت و یا هر سازمان بشردوستانۀ دیگر که با ویروس کرونا در حال مقابله است را کاهش دهیم.» او در ادامه افزود: «همه‌گیری ویروس کرونا در طول زندگی ما بی‌سابقه است و بنابراین نیاز به پاسخی بی‌سابقه نیز دارد.»

گوترش بار دیگر خواستار آتش‌بس جهانی در میان این همه‌گیری شد و گفت که سازمان ملل متحد با بیش از ۱۰۰ دولت و گروه مسلح در حال همکاری است تا به یک آتش بس بشردوستانه متعهد شوند و آن را عملی کنند.

در ماه آوریل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد کمک‌های داوطلبانه این کشور به سازمان جهانی بهداشت متوقف شود. او مدعی شد آژانس بهداشت سازمان ملل مانع از پاسخ جهانی مناسب به همه‌گیری ویروس کرونا شده، زیرا آمار واقعی گسترش این بیماری را پنهان ساخته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با اين افتضاحي كه ببار آورده و نتونسته جلوي شيوع رو بگيره اتفاقا بهترين موقعشه