سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 تأثیر شیوع کرونا بر استارتاپ‌های ایرانی

با شیوع ویروس کرونا کسب و کار‌های سنتی بیش از کسب و کار‌های آنلاین در معرض تهدید و تعطیلی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس مطالعات انجام شده، کسب و کار‌های سنتی عموما یک نوع واکنش شامل تعطیلی یا تعدیل نیرو نسبت به شیوع ویروش کرونا داشته‌اند، اما کسب و کار‌های نوپا یا استارتاپ‌ها واکنش‌های متفاوتی نسبت به این بحران نشان داده‌اند.

تحقیقات متعددی پیرامون اثرات شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار‌های نوپا در کشور صورت گرفته است.

تأثیر شیوع ویروس کرونا بر استارتاپ‌های ایرانی را در قالب شکل زیر می‌توان ارائه داد:

سفارش کالا  کاهش ۶۰ درصدی تعداد سفارشات 
خدمات مسکن 

کاهش ۵۰ درصدی تعداد سفارش 

کاهش ۱۵درصدی تعداد آگهی 

فروش بلیط  کاهش ۱۰۰درصدی خرید بلیط 
تبلیغات آنلاین 

کاهش ۹۰ درصدی تبلیغات کلیکی

کاهش ۵۰ درصدی در همکاری فروش 

کاهش ۷۰ درصدی فروش 

سفر و گردشگری 

کاهش ۸۰ درصدی کل فروش 

کاهش ۷۰ درصدی رزرو اقامت

تعدیل نیروی انسانی 

اما برخی مشاغل در این دوران با استقبال رو به رو شدند که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

سوپر مارکت آنلاین  افزایش ۵۰ درصدی تقاضا
رویدادهای آنلاین 

افزایش۵۰ درصدی برگزاری رویداد 

افزایش ۴۰۰درصدی فروش روزانه برگزاری رویداد

پرداخت آنلاین  افزایش ۲۵ درصدی کاربران 
پخش ویدئو و رسانه 

افزایش ۷۴ درصدی تماشای رایگان انیمیشن

افزایش  ۳۵درصدی تماشای محتوا

افزایش ۴۰درصدی بارگذاری

افزایش ۲۵ درصدی تماشای ویدئو

خرید آنلاین 

افزایش بیش از ۵۰ درصدی تقاضا

تأثیر شیوع کرونا بر استارتاپ‌های جهانی

استارتاپ‌ها همیشه پر ریسک هستند و طوری طراحی می‌شوند که یا سریع رشد می‌کنند یا شکست می‌خورند، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده فرایند شکست این شرکت‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

طبق محاسبات نیویورک تایمز، فقط در عرض چند هفته بیش از ۵۰ شرکت نوپا حدود ۶۰۰۰ نفر را تعدیل یا اخراج کرده‌اند. برنامه‌ها برای معرفی محصولات جدید و ورود به بازار فعلاً متوقف و بسیاری از شرکت‌های نوپا برای تأمین مالی با مشکل مواجه شده‌اند.

در ماه مارس میزان استخدام در ۳۰ شرکت از ارزشمندترین استارت‌آپ‌ها در سه ماهه نخست ۲۰۲۰، پایین‌ترین میزان افت فصلی طی ۱۰ سال اخیر را داشته است.

سکویا کپیتال که یکی از شرکت‌های اصلی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون است در ۵ مارس اخطاریه‌ای برای شرکت‌های نوپا صادر کرد و کووید ۱۹ را «قوی سیاه ۲۰۲۰» نامید.


بیشتر بخوانید: محصولی دانش‌بنیان از خروج ۸۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کرد


 اثرات منفی کووید ۱۹ بر برخی کسب و کار‌های جهانی 

از جمله کسب کارهای آسیب دیده جهانی در حوزه های اجاره کوتاه مدت منزل، ارائه خدمات مراقبت روزانه و مهد کودک‌ها، املاک، خدمات گردشگری و خدمات ورزشی، صنعت پوشاک بوده است.

انتهای پیام/   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.