سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصغر نقی‌زاده: بازیگران سریال «زیر خاکی» ادا در نمی‌آورند/ اثر «جلیل سامان» سرشار از طنز موقعیت است

بازیگر سریال تلویزیونی «زیرخاکی» گفت: یکی از نکات اصلی موفقیت سریال زیرخاکی ادا در نیاوردن بازیگران آن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر نقی‌زاده، پیرامون موفقیت سریال تلویزیونی «زیر خاکی» در ایام ماه مبارک رمضان گفت: از نظر من این موفقیت دلایل گوناگونی دارد، دلیل اول محبوبیت این سریال نزد مردم بدون شک نشان دادن زندگی مردمان عادی است، دلیل دوم این موفقیت پرداختن به نوستالژی و یادآوری گذشته تلخ و شیرین و مشترک بسیاری از ایرانیان است.

وی در همین راستا ادامه داد: این سریال در بازسازی تاریخی به شدت درست عمل کرده است، گروه تولید با دقت زیاد تمامی نکات را در ایجاد نوستالژی‌ها رعایت کرده و در طراحی صحنه و لباس بسیار ریزبینانه عمل کرده‌اند، این پرداخت صحیح به خوبی مخاطب را با قصه «زیر خاکی» همراه کرده است.

این بازیگر سریال‌های تلویزیونی نوع روایت «زیرخاکی» را بسیار مردمی خواند و اضافه کرد: سریال «زیر خاکی» زندگی و فرهنگ خودمان را به شکلی روان و ساده در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد، این سادگی با دقت و تمرین بسیار گروه بازیگران سر صحنه فیلمبرداری به اثری مطلوب برای مخاطب تبدیل شده است.

وی کارگردانی «زیر خاکی» را بسیار دقیق خواند و اذعان کرد: کارگردانی جلیل سامان در سریال زیرخاکی به شدت میلیمتری بوده و میزانسن‌ها هنرمندانه طراحی شده‌اند، از سویی قالب‌های سینمایی بسیاری از بازیگران شکسته و سامان در هدایت بازیگران نیز به خوبی عمل کرده است.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» در همین رابطه ادامه داد: جلیل سامان در مقام کارگردان انسانیت بسیار بالایی دارد، وی با بازیگران رابطه بسیار صمیمانه و درستی ایجاد کرده که حاصل آن صمیمیت و دوستی تمامی بازیگران و عوامل در پشت صحنه دیده می‌شد.

بازیگران سریال «زیر خاکی» ادا در نمی‌آورند/موفقیت سریال «جلیل سامان» بخاطر انسانیت وی است////////////////شنبه

وی پیرامون دیگر دلایل موفقیت «زیرخاکی» ابراز کرد: یکی دیگر از نکات اصلی موفقیت سریال زیرخاکی ادا در نیاوردن بازیگران است، در برخی آثار ما می‌بینیم که بازیگر به کاری که می‌کند و یا مضمون اثر اعتقادی ندارد، این عدم اعتماد به اثر توسط بازیگر به راحتی در محصول نهایی دیده شده و مخاطب هم به راحتی آن را می‌فهمد، اما در زیرخاکی به هیچ وجه این طور نبود.

این بازیگر سینما و تلویزیون قصه زیر خاکی را مورد تحسین دانست و افزود: قصه زیرخاکی سرشار از طنز موقعیت است، این اثر با ایجاد موقعیت‌های کمدی مخاطب را می‌خنداند و راه غلطی را برای خنداندن مخاطب انتخاب نمی‌کند.

وی پرداختن به موضوعات بومی و ایرانی را دلیل موفقیت آثار تلویزیونی دانست و تاکید کرد: زیرخاکی به فرهنگ بومی و داخلی پرداخته است، این دلیل همذات پنداری مخاطب با اثر است، هر وقت ما به دنبال روایت‌های غربی یا اکشن رفته‌ایم موفق نبوده ایم، اما هر وقت به دنبال خرده فرهنگ‌های بومی و داخلی رفته‌ایم موفقیتمان تضمین شده بوده، زیرا مخاطب به راحتی با این خرده داستان‌ها و روایت‌های قدیمی ارتباط برقرار می‌کند.

وی درباره روابط بین کاراکتر‌ها در سریال «زیرخاکی» تصریح کرد: اگر روابط بین بازیگران سریال خوب در آمده تنها و تنها به دلیل رفاقتمان بود، هیچکس در بین بازیگران خودش را بالاتر از دیگری نمی‌دید، رابطه بین بازیگران زیرخاکی بسیار صمیمانه بود و هیچ ارجحیتی بین بازیگران جوان و یا پیشکسوت و ... قائل نمی‌شدیم که البته این هم ناشی از مدیریت بسیار درست جلیل سامان در هدایت پشت صحنه بود.

نقی‌زاده درباره نقش خود در سریال ماه رمضانی «زیرخاکی» خاطرنشان کرد: نقش من در سریال «زیر خاکی» هر چند کوتاه، اما بسیار به جا و درست بود، در فیلم از کرخه تا راین هم من نقشی کاملاً کوتاه داشتم، اما بسیار دیده شد، از نظر من اگر نقش به موقع و به جا در اثر حضور داشته باشد، هر قدر هم که کوتاه باشد تاثیرش را به درستی بر مخاطب گذاشته و ماندگار می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.