سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراکسیون فتح: الکاظمی ملزم به حل سه پرونده اصلی در عراق است

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد نخست‌وزیر جدید ابتدا باید سه پرونده مربوط به داعش، اقتصاد و بهداشت را حل و سپس برای اجرای انتخابات زودهنگام برنامه‌ریزی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عبدالامیر المیاحی، نماینده فراکسیون فتح پارلمان عراق تایید کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق باید برای موفقیت در حل و فصل سه پرونده اصلی دولت خود تلاش کند و پارلمان  برای پیگیری دستاورد‌ها به صورت دوره‌ای از دولت سوال می‌پرسد.

وی گفت: نخست وزیر جدید باید در دوره پیش رو ابتدا به بررسی پرونده «پایان دادن به حضور داعش و حمایت از پرونده امنیتی» بپردازد.

این نماینده فراکسیون فتح دومین پرونده مهمی که باید بدان پرداخته شود را «مقابله با بحران اقتصادی» عنوان کرد و گفت: علاوه بر پیش نویس بودجه، حل بحران کاهش قیمت نفت جهانی و حقوق کارمندان دولت باید با بحران اقتصادی مقابله کند.

وی پرونده سوم را «مسئله بهداشت و مقابله با ویروس کرونا» مطرح کرده و افزود: اعلام این مسئله که عراق بدون مبتلای به ویروس کروناست از مهمترین پرونده هاست.

نماینده فراکسیون فتح از مصطفی الکاظمی خواست ابتدا به حل و فصل این پرونده‌ها سپس برای اجرای انتخابات زودهنگام و چینش سیاسی مجدد در کشور اقدام کند.

این در حالی است که یکی از نمایندگان فراکسیون صادقون در پارلمان عراق اعلام کرد که نخست وزیر جدید که مقبولیت داخلی و خارجی دارد باید انتخابات زود هنگام به صورت پاک و شفاف برگزار کرده و نیرو‌های خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی را از کشور اخراج کند.

پارلمان عراق چهارشنبه شب در جلسه‌ای با حضور ۲۳۳ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، به مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری و برخی از اعضای کابینه رأی اعتماد دادند.

الکاظمی در این جلسه حداکثر آرای موافق را کسب و رسما نخست وزیر جدید عراق شد.

نمایندگان حاضر در جلسه به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق از مجموع ۲۱ وزارتخانه، به ۱۵ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند و تصمیم گیری درباره چهار وزارتخانه از جمله نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلافات بر سر وزیران پیشنهادی، به وقت دیگری موکول شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.