سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعرضات به محوطه بیت مشحوت شوش

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: پس از کم شدن حضور گردشگران در منطقه بیت مشحوت شوش شاهد افزایش تعرضات در آن هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدحکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اشاره به تعرض‌های زیاد طی ۴ سال گذشته به محوطه تاریخی بیت مشحوت گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و حضور کم رنگ گردشگران در این منطقه، «تعرضات افراد سود جو» نیز افزایش یافته است.

او از تشکیل کارگروهی به این منظور اطلاع داد و افزود: به یاری نیرو انتظامی، دستگاه قضایی و بخشداری توانستیم به سرنخ‌های دست یابیم و نتایج آن را به زودی ارایه خواهیم کرد. ضمن آنکه گرفتن مجوز برای ۲ تن از اهالی بومی به منظور نگهبانی از این محوطه در حال پیگیری است.

موسوی بیان داشت: این منطقه گستردگی زیادی داشته و ما با کمبود نیرو مواجه هستیم، هر چند مشارکت مردم، نهاد‌ها و شورا‌ها در نگهداری از بنا‌های تاریخی شوش مهم بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان همچنین از پیگیری‌های لازم برای ثبت محوطه تاریخی بیت مشحوت از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد و اظهار کرد: به دنبال اعتبار برای تکمیل پرونده و ثبت آن و همچنین ساماندهی منطقه از راه وزارت میراث و معاونت این وزارتخانه هستیم.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.