او افزود: شهروندان همدانی دیروز ۳۲۶ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتهاند که از این تعداد ۵ مورد منجر به عملیات شده است.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۹ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است گفت: یکی از اموری که بصورت جدی مورد توجه سازمان است ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است بنحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.
بیاناتی افزود: تماسهای برقرار شده با سامانهی ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۴۰ تماس اشتباه و متأسفانه ۲۷۱ مورد از تماسها نیز ایجاد مزاحمت و یک مورد گزارش حریق کذب بوده است.
او ادامه داد: عملیاتهای انجام شده در این مدت یک مورد آتش سوزی شامل حریق سطل زباله در سیلو بوده و همچنین ۴ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۳ مورد نجات افراد محبوس شده در منزل در شهرک مدرس، بلوار ولایت و بلوار شاهد و نجات حیوانات در شهرک بهشتی بوده است.
رئیس سازمان آتشنشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۳ نفر نجات یافته طی این عملیاتها گزارش شده است.
بیاناتی به شهروندان توصیه نمود شماره ۱۲۵ را به خاطر بسپارید و در صورت بروز هرگونه حادثهای ضمن حفظ خونسردی با این سامانه تماس بگیرید تا فرشتگان نجات آتش نشانی همدان به یاری شما بشتابند.
انتهای پیام/ب