سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان و مراقبت از مادران باردار پرخطر به کروناویروس

مادران باردار پرخطر مشکوک و یا مثبت به کروناویروس فارس در بیمارستان مستقل شهید دکتر فقیهی درمان می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمدکاظم تدین مدیرعامل بیمارستان شهید دکتر فقیهی گفت: در این مرکز درمانی، درمان و مراقبت از مادران باردار پرخطر مشکوک مثبت به کروناویروس در فارس و خدمت فوق تخصصی به بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه تنفسی و دارای مشکلات زمینه‌ای به بیماران ارائه می‌شود.

او افزود: بر اساس تصمیم گیری و برنامه ریزی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه در طول هفته‌های اخیر، پذیرش مبتلایانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه تنفسی دارند، به ساختمان شماره دو بیمارستان شهید دکتر فقیهی، محول شد.

تدین ادامه داد: برای بیمارانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند ۳۴ تخت ویژه ایجاد شد و این بیمارستان به عنوان یکی از بیمارستان‌های دارای مگا آی سی یو در کشور معرفی شد.

مدیرعامل بیمارستان شهید دکتر فقیهی گفت: ساختمان شماره یک بیمارستان شهید دکتر فقیهی با ورودی مجزا از در حیاط، از پذیرش تا ترخیص به طور ایزوله به اعمال جراحی و بستری مراجعان و بیماران داخلی، پوست، قلب و نورولوژی غیر کرونا اختصاص یافته است که هم اکنون خدمات به این بیماران از سر گرفته شده و مردم می‌توانند با رعایت دستور العمل بهداشتی بدون هیچ نگرانی برای دریافت خدمات موردنیاز خود مراجعه کنند.

او افزود: در کنار ارائه خدمت مدافعان سلامت این مرکز به بیماران مبتلا به کروناویروس، با تعطیلی بخش مسمومیت‌های بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) به دلیل پذیرش بیماران مبتلا به کووید۱۹، بیماران مبتلا به مسمومیت‌های مختلف به ویژه مسمومیت با الکل نیز در بیمارستان شهید دکتر فقیهی پذیرش و درمان شدند.

به گفته مدیرعامل این مرکز درمانی، تاکنون بیش از دو میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی در زمینه‌های مختلف مانند خرید تجهیزات پزشکی و تامین وسایل محافظتی برای کارکنان از سوی مردم و نیکوکاران عرصه سلامت اهدا شده است.

گسترش اورژانس این بیمارستان، در قالب برنامه گسترش اورژانس کشور مورد تصویب قرار گرفته و امیدواریم ظرف ماه‌های آینده، ۵۰ تخت ICU مراقبت‌های ویژه قلبی و تنفسی در بیمارستان راه اندازی شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.