سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

پرداخت مطالبات وزارت بهداشت/ انتصاب ها در تامین اجتماعی بر اساس شایسته سالاری

معاون سازمان تامین اجتماعی گفت: مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال ۹۸ تسویه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل دهدشتی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی در شهرستان تنگستان گفت: باتوجه به ارسال ضابطه بیمه ملوانان به وزارت کشور امید است مسئولان استان به ویژه استاندار و جامعه ملوانی پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

او ادامه داد: هر لنجی که بتواند در سال ۶ سفر خروجی داشته باشد و برای هر خروج معادل ۲ ماه بیمه رد کند (ملوانان سهم هفت درصد و کارفرما سهم خود را پرداخت کند) بیمه ملوانان برقرار می‌شود.

پرداخت مطالبات وزارت بهداشت

 معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی، تسویه ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات وزارت بهداشت را دیگر دستاورد‌ مهم سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: انتظار داریم اعتبار دفترچه‌های خدمات درمانی با این تسویه حساب انتظار برگردد.

دهدشتی افزود: در بخش غیردولتی نیز سازمان تامین اجتماعی ۶ هزار میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت کرده اما حدود چهار ماه بدهی معوق دارد.

او با اشاره به اینکه ۴۳ میلیون نفر در کشور ذینفع سازمان تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: هزینه‌های سازمان ماهانه ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که حدود هفت هزار میلیارد تومان آن برای پرداخت مستمری و پرداختی‌های دیگری که در تعهدات سازمان است و  دو  هزار میلیارد تومان نیز در حوزه درمان و هزینه‌های جاری مصرف می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان در حدود آخرین وصولی دی ماه به عدد ۹ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان منابع رسید و کسری بودجه آن از بین رفت.

دهدشتی عنوان کرد: برای بودجه سال آینده نیز حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که معادل ۲۶ درصد بودجه عمومی کشور خواهد بود که برای تحقق منابع این بودجه و صرف هزینه‌ها و مصارف آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

شایسته سالاری در تامین اجتماعی

او گفت: در حوزه انتصاب‌ها تاکید ویژه رئیس سازمان این است که به دنبال شایسته سالاری باشیم و بر همین اساس، آزمونی از سوی سازمان سنجش برگزار شد که از پایان سال گذشته تاکنون ۱۵۰ انتصاب بر مبنای آزمون سازمان سنجش، کانون ارزیابی و سوابق شغلی در کشور انجام گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی افزود: در حوزه سطح بندی مراکز درمانی توافقی با وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته تا در همه نقاط مختلف شهری و روستایی جایی که مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی موجود است و نیاز به توسعه دارد آن را انجام دهیم.

دهدشتی افزود: همچنین مقرر شده آن جا‌هایی که سازمان تامین اجتماعی مراکز ملکی ندارد و وزارت بهداشت مراکزی دارد بتوانیم آن را پیش خرید کنیم و از این طریق به توسعه این مراکز کمک کنیم و سرانه‌ای نیز مشخص شده که بیمه شدگان سازمان در استفاده از این مراکز با هزینه رایگان خدمات دریافت کنند.

او بیان کرد: تامین اجتماعی در استان بوشهر ۱۰ مرکز ملکی دارد و همچنین در سال ۹۹ درمانگاه‌های دشتی و جم، پلی کلینیک شهر برازجان و طرح توسعه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بهره‌برداری و درمانگاه دیلم نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

آغاز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی دلوار

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: آغاز ساخت درمانگاه دلوار در این شرایط اقتصادی کار سختی بود اما  در بودجه ۹۹ سازمان گنجانده شود.

دهدشتی افزود: درمانگاه تامین اجتماعی دلوار با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و با زیربنای دو هزار و ۱۳۵ مترمربع در سازمان مصوب شده است.

او عنوان کرد: موضوع آغاز به کار درمانگاه تامین اجتماعی دلوار در محیط استیجاری پیگیری خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: ۶ طرح درمانگاهی در حال ساخت و پایان یافته در استان داریم که درمانگاه شهرستان دیر  آماده افتتاح است و سه طرح شهرستان جم، خورموج و برازجان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال ساخت است.

زهرا نویدی فرد افزود: درمانگاه شهرستان دیلم نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و  دلوار هم که اکنون ساخت آن آغاز شد.

او با اشاره به عملکرد توسعه بیمارستان‌های استان گفت: بیمارستان مهر برازجان از ۴۲ تخت به ۶۴ تخت، بیمارستان عسلویه از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نیز از ۲۰۰ تخت به ۳۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.