سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای اسکلت‌های کشف شده در گور‌های بندرترکمن چه بود؟

دست به دست شدن فیلمی از پدیدار شدن اسکلت‌های انسانی در روستای قره‌تپه شهرستان بندر ترکمن امروز در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

مسعود زیارتی روابط عمومی و امورفرهنگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:امروز (پنجشنبه ۱۸ اریبهشت) پس از انتشار اخباری مبنی بر کشف اسکلت‌های انسانی در روستای قره‌تپه شهرستان بندر ترکمن و با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان و کارشناسان باستان‌شناس اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به منطقه اعزام شدند.

مسعود زیارتی افزود: بررسی باستان‌شناسان نشان داد تعریض جاده گرگان به بندر ترکمن در سال‌های گذشته و مسطح شدن لبه‌های گورستان اسلامی آق‌امام، سیل پارسال و برداشت دوباره خاک از لبه‌های جاده، سبب فرسایش خاک و پدیدار شدن بقایای دو اسکلت انسانی از محدوده گورستان قدیمی آق امام شده است.

زیارتی ادامه داد: بر اساس اعلام باستان شناسان بررسی شیوه تدفین این دو اسکلت نشان می‌دهد مربوط به دوره قرون متأخر اسلامی و دست کم مربوط به ۴ قرن پیش است که با مطالعات باستان‌شناسی گذشته در این گورستان نیز  منطبق است.

او گفت: بنا بر فرهنگ تدفین دوره اسلامی هیچ‌گونه اشیایی در گور نیز وجود نداشته است و پس از ثبت مستندات و رعایت شئونات اسلامی، دوباره با دق روی گور‌ها پوشانده شد.


انتهای پیام / فا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.