سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع معترضان لبنانی در مقابل پارلمان و دادگستری در بیروت

جمعی از مردم لبنانی بار دیگر در مقابل ساختمان مجلس و دادگستری در بیروت تجمع کرده و به وضع معیشتی و اقتصادی اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، معترضان لبنانی که هفته گذشته در بیروت تظاهرات کرده بودند امروز (پنج‌شنبه) بار دیگر در مقابل پارلمان و دادگستری در بیروت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار روسیا الیوم در بیروت، جمعی از مردم لبنان علی رغم بسیج عمومی اعلام شده از سوی دولت برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در مقابل ساختمان پارلمان و دادگستری تظاهرات برگزار کردند.

معترضان لبنانی در این تجمعات خواستار آزادی بازداشت شدگان هفته گذشته در طرابلس، شهرک مرج و صیدا شدند.

بر اساس گزارش النشره، روز دوشنبه خودرو‌های حامل تظاهرکنندگان از مناطق مختلف لبنان شامل بیروت، پایتخت لبنان، منطقه عرسال در البقاع و شهر «جل الدیب» و دیگر مناطق مختلف وارد طرابلس، در شمال این کشور شدند و اعلام کردند خیزش آن‌ها تا زمان تحقق درخواست‌هایشان ادامه خواهد داشت.

نیرو‌های امنیتی لبنان هفته گذشته شماری از معترضان را که به سوزاندن بانک و تخریب اموال عمومی و خصوصی در برخی مناطق اقدام کرده بودند، دستگیر کردند.

شماری از تظاهرات کنندگان هم در اعتراض به وضع معیشتی، افزایش قیمت کالا‌ها و کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار و همچنین اتحاذ نکردن تدابیر کارآمد در مقابل این بحران اقتصادی از سوی دولت، در مقابل ورودی ساختمان مجلس در بیروت تجمع کردند.

این اعتراض‌ها که از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) سال میلادی گذشته شروع شده بود، در پی وخامت اوضاع اقتصادی و فساد بار دیگر شکل تازه‌ای به خود گرفت. این در حالی است که دولت لبنان به ریاست حسان دیاب، نخست وزیر این کشور از صندوق بین المللی پول درخواست وامی را کرده تا بتواند از طرح نجاتی که دولت آن را به تصویب رسانده، حمایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.