سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هویت گذاری بیش از ۳۵۶ هزار راس دام در خراسان شمالی

مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از هویت گذاری ۳۵۶ هزار و ۲۹۶ راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی شکاری مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  گفت: اجرای پروژه هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین خراسان شمالی از طریق عقد تفاهم نامه بین مرکز اصلاح نژاد دام کشور با مجریان مرکزی و درحال حاضر در سطح استان از طریق سه مجری استانی یعنی اتحادیه دامداران، اتحادیه امور عشایری و اداره کل دامپزشکی استان با عقد قرارداد و بکارگیری ماموران آموزش دیده در حال اجرا است.

شکاری افزود: با ثبت اطلاعات دامداران در سامانه جامع مرکز، یک کد گله اختصاصی و شناسه یکتای واحد به هر دامدار اختصاص یافته و تمام دام‌های پلاک کوبی شده‌ی وی با این کد گله ثبت و شناسایی گردیده و به راحتی قابل ردیابی می‌باشند.

مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: براساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع هویت دام مرکز، از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۵۶ هزار و ۲۹۶  راس انواع دام شامل ۱۰ هزار و ۱۹۰ راس دام سنگین (گاو، گاومیش و شتر) و ۳۴۶ هزار و ۱۰۶ راس دام سبک (گوسفند و بز) پلاک کوبی و هویت گذاری شده اند.

انتهای پیام/د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.