سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های مازندران در دستور کار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در جلسه هم اندیشی که که با حضور فرمانده پلیس راه  و مدیر کل راه و شهرسازی استان به منظور بررسی موضوعات مربوط به نقاط حادثه خیز در سطح محور‌های استان برگزار شد، گفت: با آشکارسازی و رفع نقاط حادثه خیز می‌توان گامی ارزنده در جهت ایمن سازی محور‌های مازندران برداشت.

او با اشاره به کاهش میزان تصادفات در جاده‌های برون شهری و روستایی، دستیابی به این هدف را در نتیجه اقدامات ایمن سازی محور‌ها بیان کرد.

نجفی با بیان اینکه آشکارسازی نقاط حادثه خیز با نصب علایم و اقدامات ایمنی انجام می‌شود، افزود: اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت و اجرای خط کشی در سطح محور‌های استان با جدیت در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت: جاده‌های ارتباطی مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه، از جاده‌های حساس کشور است و ایمن سازی و نیز حذف نقاط حادثه خیز به‌عنوان دو برنامه اصلی این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

نجفی با اشاره به طرح آشکارسازی نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان به عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد افزود: محور‌های هراز، سوادکوه، کندوان و ساری - کیاسر - سمنان و محور کناره از جمله این جاده‌ها محسوب می‌شوند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون این اداره کل نسبت به اجرای ریزش برداری رانش‌ها، مرمت لغزش‌های جاده‌ای که بر اثر بارش‌ها در محور‌های کوهستانی خصوصا محور‌های شریانی استان و محور‌های فرعی و روستایی اتفاق افتاده است و همچنین شانه سازی محور‌ها، ساماندهی تقاطعها، اصلاح قوس‌های افقی و قائم، اصلاح سطوح راه‌ها (انجام روسازی آسفالت)، اصلاح شانه راهها، اقدام کرده است.

مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.