این کارگردان تئاتر درباره زمان مناسب بازگشایی سالنهای نمایشی پس از کرونا اظهار کرد: باید کسانی در عرصه سیاست گذاری برای این موضوع تصمیم بگیرند. با شرایطی که من از تئاتر میشناسم، دیرترین زمان این اتفاق میافتد؛ زیرا در سالنهای تئاتر رعایت نکات بهداشتی سخت است و برای هر اجرا هم نمیتوان سالن را ضدعفونی کرد.
رحیمی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر فجر هم گفت: معتقدم تا اتاق فکر نباشد، توقف یا حرکت فرقی ندارد. من معتقد هستم در حال حرکت هم میشود فکر کرد. اما فکر کردن نیاز به ساز و کار دارد و این ساز و کار در جشنواره تئاتر ما وجود ندارد. منصف باشیم، جشنواره تمامیت تئاتر ما نیست، اما شور و شعف خود را دارد. تئاتر آن چیزی است که در طول سال بر صحنه جاری است اما جشنواره یک شکوه مقطعی و یک پمپاژ خوب است.
دبیر جشنواره مجازی «تئاتر+ خانه» در خصوص استقبال مخاطبان از این جشنواره مجازی اظهار کرد: ۱۶۹ اثر در فاصله ۲۵ روز به دفتر جشنواره ارسال شد و این نشان میدهد قدم موثری در راه تعالی تئاتر برداشته شده است. استقبال شرکتکنندگان علی رغم سختیهای موجود برای ارسال آثار بسیار خوب بود. دیدن تئاتر در چهار دیواری خانه هر شخص، احساس شعفی به ما داد. کاش میتوانستیم این آثار را به جامعه تئاتر نشان دهیم.
وی افزود: بخش خانوادگی تئاتر در این جشنواره بسیار جالب بود و انتظار انتخاب ۱۰ اثر از این بخش را نداشتیم؛ انتخاب در این بخش بسیار سخت شده بود. برای ما جالب بود که نزدیک به ۷۵ درصد آثار ارسالی به دبیرخانه متعلق به شهرهای دیگر بود و این موضوع امتیازی برای جشنواره تئاتر مجازی محسوب میشود.
رحیمی با اشاره به اینکه جشنواره «تئاتر + خانه» ادامه دهنده مسیری بود که جشنوارههای دیگر ما پیش گرفتند، بیان کرد: خاصیت این جشنواره که برای دوران قرنطینه طراحی شد، این بود که دوستان در قالب فیلمهای کوتاه برای ما کارهای خود را ارسال کنند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما فراوانی و گوناگونی آثار در تمامی بخشها را شاهد بودیم.
انتهای پیام/