سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر سبک زندگی از عوامل اصلی بروز سرطان است

متخصص رادیو تراپی گفت: تغییر سبک زندگی از جمله عوامل اصلی بروز سرطان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ۱۸  فروردین درتقویم ایران به نام بیماری‌های خاص نام گذاری شده است و سرطان از جمله بیماری‌های خاص و قابل درمان و پیشگیری است.

حسینیان متخصص رادیو تراپی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در اینباره گفت: تغییر سبک زندگی، عدم تحرک، مصرف دخانیات، رژِیم غذایی نامناسب از اصلی‌ترین عوامل بروز سرطان است.

حسینیان افزود: ۱۵ درصد از جمعیت ایران دخانیات مصرف می‌کنند و تحقیقات پزشکی نشان داده استعمال دخانیات از اصلی‌ترین علت‌های بروز سرطان است.

او اضافه کرد: سرطان معده در آقایان و سرطان سینه در بانوان از جمله سرطان‌های شایع در استان مرکزی است.

این متخصص رادیوتراپی، ورزش کردن، استفاده از میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی، رعایت بهداشت فردی، ترک سیگار و دخانیات و محافظت از پوست را جمله ساده‌ترین راهکار‌های پیشگیری از سرطان عنوان کرد.

هر ساله ۲ هزار و ۱۰۰ مورد سرطان جدید دراستان مرکزی به ثبت می‌رسد و پیشگیری و تشخیص به موقع راهکار کنترل و مهار سرطان است.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: هر ساله بیش از ۱۰۸ هزار نفر به شمار مبتلایان سرطان در کشورمان افزوده می‌شود.

نظری افزود: جایگاه کشورمان در دنیا متوسط روبه پایین است و ۱۴۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هر ساله مبتلا به سرطان می‌شوند.

او ادامه داد: آمار‌های جهانی حکایت ازآن دارد که متوسط تعداد مبتلایان جدید سرطان در کشور‌های دنیا ۱۸۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است که ایران در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.