سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادرسی الکترونیک در اولویت برنامه‌های دادگستری استان زنجان

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت:دادرسی الکترونیک در اولویت برنامه‌های دادگستری استان زنجان در سال ۹۹ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه مشترک شورای معاونین و قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با موضوع تعیین تکلیف پرونده‌های معوق برگزار شد، بر ضرورت آموزش کلیه کارکنان شعب و همچنین تقویت بستر سامانه‌ها برای تسریع و تسهیل اقدامات تأکید کرد.

او با اشاره به اینکه از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضاییه اهتمام برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌باشد ادامه داد:یکی از روش‌ها و اقدامات موثر در تحقق این امر ارتباط تنگاتنگ قضات با زندان و زندانیان در جهت بررسی وضعیت زندانیان که بایستی با جدیت اجرا شود.

رییس شورای قضایی استان زنجان اظهار داشت:با ایجاد بستر‌های لازم در دستگاه قضایی استان کلیه درخواست‌ها و مکاتبات زندانیان بایستی از طریق بستر سامانه با مراجع قضایی انجام شود واز این به بعد ما درخواست‌های بصورت سنتی و کاغذی نخواهیم پذیرفت که از مزایای این سامانه تسریع و تسهیل در امورات می‌باشد.

رییس کل دادگستری استان زنجان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از زحمات و تلاش‌های قضات و کارکنان محاکم زنجان در سال گذشته گفت:علی رغم افزایش ورودی پروند‌ها در سال گذشته، محاکم زنجان کارنامه خوبی در مختومه کردن پرونده‌ها بدست آورده که این نشان از یک اراده قوی و اقدام جهادی شما همکاران دارد.

او بر حمایت از تصمیمات قاطع قضایی و ازهمراهی و همکاری بسیار ارزشمند قضات محاکم زنجان برای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول تأکید کرد و بیان داشت: از اولویت‌های دستگاه قضایی استان تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها می‌باشد که امیدواریم در سال ۹۹ این امر محقق شود.

صادقی نیارکی از تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دادسرا‌ها و محاکم زنجان خبر داد گفت: این اقدام در ۱۰ سال اخیر بی نظیر بوده، چرا که در حال حاظر تعداد قضات ما به ۱۴۶ نفر افزایش یافته و تلاشمان برای رسیدن به دادرسی استاندارد ادامه دارد.

تغییر ساختاردر داخل مجموعه، آموزش قضات و کارکنان، برگزاری نشست‌های قضایی بصورت مجازی و دادرسی الکترونیکی از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان زنجان بود.

لازم به ذکر است این جلسه که به مدت ۳ ساعت در وقت غیر اداری برگزار شد معاونین رییس کل، رییس کل محاکم و قضات دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوع جلسه ارائه کردند.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.