سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و ثبت یک گونه پرنده نادر در آران و بیدگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران‌وبیدگل از شناسایی و ثبت یک گونه پرنده نادر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،الله‌یار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به شناسایی و ثبت یک گونه پرنده نادر در آران و بیدگل اظهار داشت: این پرنده که زردپره سرسرخ نام دارد، هفته گذشته در پناهگاه حیات وحش یخاب در محدوده ابوزیدآباد از سوی یکی از فعالان محیط زیست شناسایی و مستندسازی شد.

او بیان داشت: زردپره سر سرخ پرنده‌ای از گروه زردپره‌ها در تیره زردپره‌ایان در راسته گنجشک‌سانان است که در آسیا زندگی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل اضافه کرد: این پرنده مهاجری در زمستان تا هند هم می‌رود، اما به طور معمول تابستان‌ها در ایران یافت می‌شود.

او ادامه داد: پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران وب یدگل با پوشش گیاهی بسیار مناسب و منابع آبی فراوان زیستگاه گونه‌های جانوری همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گرگ، کفتار، گربه شنی، کاراکال و خرگوش است.

دولت خواه گفت: این منطقه زیستگاه پرندگانی مانند عقاب طلایی، سارگپه، بالابان، دلیجه، هوبره، کبک، تیهو، باقرقره و دودوک و خزندگانی همچون افعی شاخدار ایرانی، مار جعفری، تیر مار، شتر مار شیرازی، مار قیطانی، بزمجه، جکوی دم پهن کایزرلینگ، آگامای استپی و آگامای سروزغی دم سیاه است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.