سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۰ درصدی درآمد بیمارستان‌ها

جهانگیری معاون فنی و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت:شیوع کرونا باعث کاهش ۶۰ درصدی درآمد بیمارستان‌ها شده است.

محمد جهانگیری معاون فنی و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر منفی قرار داده و کسب و کار‌های وابسته به تولید وخدمات با کاهش شدید درآمد مواجه شدند.

او در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد سلامت اینگونه گفت: این بیماری کسب کار‌های جانبی حوزه سلامت مانند تولید ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده را فعال کرده، ولی حوزه اصلی اقتصاد سلامت را تحت شعاع قرار داده است، در کشور آمریکا مراکز درمانی توانایی تامین هزینه‌های خود را ندارد و باعث شده بسیاری از این مراکز تعدیل نیرو کنند، در ایران درآمد بیمارستان‌ها ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده، اما هزینه‌ها ثابت مانده و باعث شده بیمارستان‌ها نیرو‌های خود را تعدیل کنند.

دکتر جهانگیری راهکار‌های تامین هزینه‌های بیمارستان‌ها را اینگونه بیان کرد: بیمارستان‌های خصوصی برای تامین هزینه‌های خود می‌توانند از سه روش تعدیل نیرو، وام و تسهیلات بانکی و درخواست پول از سهامداران، اقدام کنند.

معاون فنی و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با توجه به نیاز مردم به خدمات درمانی گفت: حوزه بهداشت و درمان برای رفع نیاز‌های مردم  باید فعال و پویا بماند و از نظر مالی تامین شود.

دکتر جهانگیری ادامه داد: در دوره کرونا نظام سلامت توانست با اقدامات خود، موجب سر بلندی کشورمان شود و امیدواریم این روند در دوران پسا کرونا هم ادامه داشته باشد و خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

او ضمن اشاره به لزوم حفظ کادر درمان در مراکز پزشکی گفت: در سال ۹۷ به ۹۸، ۱۳ درصد رشد تعرفه در تمام ابعاد داشتیم که این عدد در تعرفه‌های پزشکی ۸ درصد بوده، این در حالیست که تورم بالای ۳۵ درصد بود و این فاصله با تعدیل هزینه‌ها در مراکز درمان جبران شده است.

معاون فنی و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از کادر درمانی و کارکنان در کراکز درمانی گفت: وظیفه اصلی ما در این دوران حفظ نیروی انسانی و حمایت از آنهاست. بیش از دویست هزار نفر غیر از پزشک در موسسات و بیمارستان‌ها شاغل داریم که همه این افراد نیازمند توجه ویژه هستند، زیرا مشخص نیست تا چه زمانی ویروس کرونا در ایران و جهان شایع باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.