سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده ثبت مسجد قدیمی روستای گزانی دشتیاری بزودی تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ثبت مسجد قدیمی روستای گزانی دشتیاری بزودی تکمیل و به شورای ثبت وزارتخانه ارسال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از بررسی مسجد روستای گزانی واقع در منطقه دشتیاری توسط معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و کارشناسان مربوطه، مشخص شد که این بنا قدمتی حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با استفاده از خشت و گل و تزیینات ساده گلی بنا شده و دارای یک محراب گل بری بوده که سقف آن با استفاده از تنه درختان ساخته شده است.

او  گفت: این بنا با ۱۱۷ متر عرصه و ۷۵ متر زیربنا قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارد که بزودی پرونده ثبت آن تکمیل و به شورای ثبت وزارتخانه ارسال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در جلسه با ریش سفیدان روستا و هیات امنای مسجد در خصوص حفظ و نگهداری این بنا توافق و هماهنگی‌های لازم با دهیار و کدخدای روستا انجام شد.

او خاطرنشان کرد: این بنا تنها مسجد روستای گزانی واقع در منطقه دشتیاری است و اهالی این روستا با توجه به نیاز به محلی برای عبادت، سعی بر تخریب و بازسازی مسجد داشتند که با مطلع شدن از قدمت بنا از تخریب آن صرف نظر کرده و مقرر شد مسجد دیگری در نزدیکی آن ساخته شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.