سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابعاد تازه تنش واشنگتن-پکن؛

هشدار چین به آمریکا: از نمایش قدرت نظامی در اطراف ما دست بردار

تلاش وزارت دفاع آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه آسیا-اقیانوس آرام با هشدار ارتش چین همراه بوده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن بر سر شیوع ویروس کووید-۱۹، آمریکا تلاش می‌کند تا برای جبران عقب ماندگی موشکی خود نسبت به چین، سلاح و راهبرد‌های تازه‌ای را رو کند.

بنا به گزارش رویترز، آمریکا که در دهه‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر موشکی چین بوده، حال با رها کردن خود از قید تعهدات مندرج در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد با روسیه، این فرصت را یافته تا خارج از محدودیت‌های پیمان دوران جنگ سرد به تقویت حضور نظامی خود در آسیا و اقیانوس آرام بپردازد. در این میانه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد استقرار موشک‌های کروز دوربرد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را دارد.

رویترز با استناد به درخواست بودجه سال ۲۰۲۱ کاخ سفید و شهادت افسران ارشد ارتش آمریکا در کنگره در ماه مارس گزارش داد وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تفنگداران دریایی خود را با موشک‌های کروز تام هاوک و موشک‌های دور برد ضد کشتی در این منطقه مجهز کند. اقدام وزارت دفاع آمریکا به تجهیز نیرو‌های خود با موشک در اقیانوس آرام، تلاش برای رقابت با پیشرفت چشمگیر چین در زمینه موشک‌های کروز و بالستیک است.

این اقدامات پنتاگون با هدف مقابله با برتری گسترده چین در زمینه ناو‌های نظامی و موشک‌های بالستیک صورت می‌گیرد. وزارت دفاع آمریکا در یک تغییر تاکتیکی، قصد دارد تفنگداران دریایی خود را با تجهیزات موشکی دوربرد به منطقه اعزام کند. فرماندهان ارشد نظامی و مشاوران راهبردی پنتاگون می‌گویند تقویت موشکی ارتش چین به حدی بوده که عملا موشک‌های آمریکا و متحدانش را در منطقه بی اثر کرده است.

فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در جلسات درخواست بودجه در ماه مارس، تاکتیک‌های جدید خود را به کنگره توضیح دادند. دیوید برگر، فرمانده نیرو‌های دریای آمریکا در منطقه به کمیته خدمات مسلح سنا گفت واحد‌های کوچک تفنگداران دریایی مسلح با موشک‌های دقیق می‌توانند به نیروی دریایی آمریکا برای دستیابی به کنترل دریا به ویژه در اقیانوس آرام غربی کمک کنند. موشک تام هاوک یکی از ابزارهایی است که به ما این امکان را می‌دهد.

اما از سوی دیگر پکن از واشنگتن خواسته تا در اظهارات و اقدامات خود جانب احتیاط را رعایت کند و از تحرکات نظامی در اطراف این کشور خودداری کند. ارتش چین در واکنش به این اقدامات آمریکا هشدار داد که پکن نسبت به استقرار موشک‌های دوربرد در منطقه بی تفاوت نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
امریکا میتونه ظرف چند ساعت نیروی دریایی چین زو نابود کنه
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به زودی شاهد جنگ جهانی عظیم خواهیم بود.
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چینی ها هم بی عرضه ان هشدار چه فایده داره بزن تو دهنش بجای هشدار کاش امکاناتتون دست ما بود الکی فقط هشدار میدین هی
من
۱۱:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
انگار جنگ جهانی سوم دوست داری نه
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای ایکس به همین راحتی زد تودهنش اون هم وایستاد نگاه کرد میدونی اگری جنگی بین امریکا وچین رخ بده دنیا دگه باید وارد جنگ جهانی سوم بشه اقای عزیز فاجعه این جنگ خانمساز خیلی کشورهای خلیج فارس هست ویروس کرونا اقتصاد امریکا ضیعف کرد شکی نیست ترامپ هم گناهی نداره همش ازازمایشگاه وهان چین بوده الان امریکا روی کشتی شکسته نشسته ودنبال فقط وفقط بهنه هی برای نجات اقتصادش هست خدایش چین باعث نابودی اقتصاد جهان بخصوص امریکا شد چندروز پیش تمام نمایندگان مجلس دموکرات و جمهوری خواهان وحتی نمایندگان مجلس سناامریکا جلسه درمورد جنگ امریکا وچین گذاشتنند قرارشد کشوره چین غرامت امریکا را بپردازد اماچین ازاین پیشنهاد امریکاسرباز زد الان هم امریکا مجبورهست وارد جنگ نظامی باچین شود حقش هم هست