سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم بالای تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در شهر کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در شهر کرمانشاه، خواستار برخورد قاطع با آن‌ها شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بااشاره به برخی اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان در سالجاری، گفت : رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، ممانعت از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی از جمله مواردی است که امسال به آن‌ها توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

او گفت : هرچند می‌دانیم دستگاه‌های متولی در این حوزه‌ها اقداماتی انجام می‌دهند، اما در مجموع وضعیت خوب نیست و در بسیاری از موارد نقص کار را می‌بینیم. برای مثال از ابتدای امسال حدود ۵۰۰ مورد برخورد و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز و تغییرکاربری در یکی از مناطق حاشیه شهر کرمانشاه داشته‌ایم که باید پرسید دستگاه متولی در زمان انجام این ساخت و ساز‌ها کجا بوده و چرا اجازه داده تا سودجویان تا این حد پیش بروند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: به این مسئله هم واقف هستیم که برخی دستگاه‌های متولی با مشکل مدیریت و کمبود نیروی انسانی مواجه هستند که این موضوع هم زمینه گسترش فعالیت سودجویان را افزایش داده است.

او درخصوص اختیارات دستگاه‌های اجرایی در برخورد با سودجویان و متصرفین اراضی ملی هم گفت: همه این دستگاه‌ها اختیارات قانونی حل مشکلات حوزه خود را دارند و نیاز نیست در چنین مواردی از دستگاه قضایی کمک بخواهند.

توسلی زاده بااشاره به بالا بودن آمار تغییر کاربری‌ها در حاشیه شهر کرمانشاه، ادامه داد: در این تغییر کاربری‌ها تنها منافع عده‌ای تامین می‌شود و همین افراد هم زمینه چینی می‌کنند تا مدیران پاکدامن را آلوده کنند.

او با تاکید براینکه انحراف از قانون فساد است، گفت: اگر مدیری نتواند سیستمی که دارد را خوب اداره کند، خودش هم فاسد می‌شود، بنابراین باید سعی کنیم با تمام ظرفیت کار شود تا با فساد مبارزه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: به همه دستگاه‌های متولی اعلام می‌کنیم تا پایان اردیبهشت باید تکلیف تغییرکاربری‌های غیرمجاز در حوزه شهرستان کرمانشاه مشخص شود. از این پس در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال از دستگاه‌ها گزارش می‌خواهیم و اگر خلاف واقع هم گزارش بدهند، تعقیب کیفری دارد.

او بر لزوم توسعه آموزش و توجه به اقناع مردم برای مقابله با تصرف اراضی ملی هم تاکید کرد و گفت: برخی از افرادی که به اراضی ملی تعرض می‌کنند و آن را تغییر کاربری می‌دهند، از قوانین اطلاعی ندارند، لذا از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم تبیین قوانین را برای مردم در اولویت قرار دهند و در این راه از ظرفیت صدا و سیما هم بهره ببرند.

توسلی زاده با بیان اینکه مدیران نباید از انجام وظایف خود هراسی داشته باشند، گفت: باید فضا بگونه‌ای باشد که مدیران از انجام وظیفه هراسی نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ۳۰ درصد پرونده‌های مطروحه در دادگستری کرمانشاه مربوط به دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: اگر تخلفی در حوزه دستگاهی رخ می‌دهد، ابتدا تلاش کند تا در دل دستگاه حل شود و رجوع به دستگاه قضایی آخرین راه حل باشد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.