سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه ضدعفونی کردن وسایل عمومی برای مقابله با ویروس کرونا

از آنجا که ویروس کرونا حداقل ۲ تا ۳ روز بر روی سطوح مختلف زنده می‌ماند، بنابراین پاکسازی سطوح منزل و محل کار در برابر کرونا امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان شیوع ویروس کرونا یک وضعیت بحرانی برای همه افراد است؛ بنابراین همه سیستم‌ها باید برای مبارزه با این ویروس اقدام کرده و کرونا را مدیریت کنند. هم چنین افراد باید به چگونه رفتار کردن با ویروس و حفظ یک دستورالعمل برای خودشان پایبند باشند.

 اگر افراد خود را با وجود ویروس سازگار نکنند و برای مبارزه با آن اقدامی انجام ندهند، به مرور از لحاظ ذهنی دچار فرسایش شده و بدون آن که متوجه شوند به علائمی مانند بی حوصلگی، عصبانیت، پرخاشگری، کلافگی و در نهایت افسردگی مبتلا می‌شوند. پس همه ما باید برای ایجاد تغییراتی که به سازگاری با زندگی در بحران به ما کمک می‌کند، تلاش کنیم. مسئله‌ای که ترس از این ویروس را بالا برده است، سرعت انتقال و شیوع آن است بنابراین رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بسیار مهم است.

در ادامه با نحوه ضدعفونی کردن وسایل عمومی و خانه برای پیشگیری از انتقال کرونا آشنا می‌شویم.

تلفن همراه

گوشی خود را با دستمال آغشته به الکل ۷۰ درصد تمیز کنید، محافظ بیرونی را از گوشی جدا کرده و با آب وصابون بشویید.

هندزفری و هدست

با دستمال آغشته به الکل آن‌ها را تمیز کنید، از شستن این وسایل با آب و صابون جدا خودداری کنید.


بیشتر بخوانید: در روز‌های کرونایی عمر سبزیجات را چگونه افزایش دهیم؟


کارت های  بانکی  و سوخت 

کارت بانکی و کارت سوخت را با دستمال یا پنبه آغشته به الکل ۷۰ درصد  تمیز کنید . توجه داشته باشید که از وایتکس، صابون و مایع ظرف شویی استفاده نکنید.

سوییچ و کلید ها 

سوییچ و کلید این وسیله‌ها را می‌توانید با آب وصابون یا مایع ظرفشویی شسته و خشک کنید. و در آخر وقتی به چیزی دست می‌زنید یا به خانه بر می‌گردید به مدت ۲۰ ثانیه دستان خود را بشویید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.