سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبنان: در سیطره بر کرونا موفق شدیم و آماده موج دوم هستیم

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد این کشور بر ویروس کرونا مسلط شده و هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی شرایط و امکانات برای مقابله با موج دوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که این کشور جزء معدود کشور‌هایی است که توانست با ویروس کرونا به خوبی مقابله و بر آن مسلط شود.

وی افزود: بر اساس آمار‌های بین المللی، لبنان جزء دوازده کشوری است که کرونا را مهار کرده است و شاهد شیوع و افزایش شمار مبتلایان نبوده است و این به دلیل اقدامات پیش گیرانه به موقع در بستن مرز‌ها و آزمایش مسافران بوده است.

لبنان از زمان اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر همه گیر بودن این ویروس سریعا بسیج عمومی اعلام و با نظارت بر ورود مسافران و قرنطینه موارد مشکوک موفق شد مانع شیوع این بیماری در کشورش شود.

وزیر بهداشت لبنان در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که این کشور شرایط و امکانات برای مقابله با موج دوم این ویروس آماده می‌کند.

وی گفت: در موج اول مناطقی که ممکن بود فرد مشکوکی در آن باشد سریعا بسته و به آزمایش گرفتن از مردم پرداختیم و مدارس و دانشگاه‌ها و محل‌های تجمع مردم را تعطیل اعلام کردیم.

حسن بازگشایی مرز‌ها و ورود مسافران را یکی از موارد ایجاد موج دوم در کشور لبنان عنوان کرد و مقابله با این کار را بار اضافه‌ای بر دوش وزارت بهداشت و هزینه‌ای بر دوش دولت دانست.

این وزیر لبنانی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر وجود موج دومی از این بیماری تاکید کرد که تمامی تدابیری که در موج اول اتخاذ شده در این مورد نیز انجام خواهد شد.

وی گفت مراکز درمانی و بیمارستان‌های لبنان تجهیز شده‌اند و این وزارتخانه برای تمامی سناریو‌ها آماده می‌شود.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که از زمان ثبت اولین مورد در این کشور تاکنون ۷۴۱ مبتلا و ۲۵ قربانی داشته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.