سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از سرقت مراکز تجاری با چه روش هایی ممکن است؟

رئیس پلیس پیشگیری استان البرز گفت: کسبه و صاحبان مراکز تجاری با رعایت نکات پیشگیری از سرقت راه‌های نفوذ سارقان را مسدود کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ غلامحسین غلامی، رئیس پلیس پیشگیری استان البرز گفت: کارشناسان پلیس با بررسی نحوه سرقت از مراکز تجاری، نکات و مسائلی که کسبه باید برای پیشگیری از سرقت رعایت کنند را گردآوری کرده اند.

او افزود: کسبه البرزی با رعایت بعضی نکات هم در حفظ اموال خود موفق خواهند بود و هم در تامین امنیت شهرمان مارا یاری خواهند کرد.

سرهنگ غلامی در تشریح این نکات خطاب به مغازه داران گفت: چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

او با بیان این که در‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک کنید و شب‌ها نیز در محل مزبور روشنایی کافی وجود داشته باشد، افزود: راه‌های کانال کولر پشت بام را هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید.

رئیس پلیس پیشگیری استان البرز با اشاره به این که مغازه‌هایی که از در آهنی وشیشه‌ای به طور همزمان استفاده می‌کنند برای بالابردن ضریب اطمینان هر دو را قفل کنند، گفت: در مواقع تعطیلات چند روزه حتما بین تعطیلات به مغازه سرکشی وقفل‌ها را بازدید کنید.

او افزود: سعی کنید از قفل‌های سوئیچی استفاده شود زیرا قفل‌های معمولی به سهولت با قیچی بریده می‌شود.

سرهنگ غلامی گفت: در صورتی که از قفل‌های آویز استفاده می‌کنید آنرا طوری نصب کنید که محل نصب قفل تا زمین حدودا ۳۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد.

او با بیان این که چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید، گفت: پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریعا به بانک بسپارید.

رئیس پلیس پیشگیری استان البرز با اشاره به این که محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید زیرا آن‌ها زودتر اغفال می‌شوند، گفت: افرادی را به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب می¬کنید که مورد شناسائی و تایید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسایی کنید.

او افزود: هنگامی که مشتری داخل مغازه است به هیچ عنوان محل را ترک نکنید.

غلامی گفت: در مغازه‌های طلافروشی جهت بستن در‌های داخل لازم است از قفل مخفی استفاده کنید.

او افزود: در مغازه‌های طلافروشی را حتما با تور‌های سیمی محفوظ کنید.

رئیس پلیس پیشگیری استان البرز با بیان این که دیوارها، سقف و کف مغازه‌های طلافروشی با میل گرد و بتون به قطر حدودا ۲۰ سانتیمتر محصور کنید، گفت: در مواقع تعطیلی طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع آوری و داخل گاوصندوق بگذارید.

او با اشاره به جا سازی گاوصندوق را حتما به صورت مخفی در داخل دیوار، افزود: قبل از حصول اطمینان از صفات شاگرد مغازه، از تحویل دادن کلید مغازه بخصوص کلید گاوصندوق به وی خودداری کنید.

سرهنگ غلامی گفت: از خرید اموال، اشیا و جواهر بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جدا خودداری کنید، مراتب را به کلانتری اطلاع دهید.

او افزود: در زمان قطع برق مراقبت‌های لازم را اعمال و نکات ایمنی را رعایت کنید.

رئیس پلیس پیشگیری استان البرز با بیان این که از چیدن اجناس و اشیا کم حجم که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد در خارج از مغازه خودداری کنید، گفت: وجوه نقد را به اندازه نیاز روزانه در جای مطمئن نگهداری کنید.

او با اشاره به این که هرگز دسته‌های اسکناس خود را معرض دیگران شمارش نکنید، چون موجب تحریک سارقان خواهد شد، افزود: در مغازه‌های طلافروشی هنگام شروع و پایان کار (زمان پهن کردن و جمع کردن ویترین) سعی کنید که تنها بوده و در معرض دید دیگران نباشید و حتما در مغازه بسته باشد.

سرهنگ غلامی گفت: در صورت امکان از اقلام و اموال گران بها، خود عکس داشته و مراقب مراجعین و نوع عملکرد آن‌ها باشید.

او افزود: در صورتی که مراجعه کننده زمینه‌ای فراهم کند تا صاحب مغازه حتی برای لحظه‌ای مجبور به ترک مغازه شود مغازه دار باید یک نفر مورد اعتماد را به جای خود بگمارد زیرا ممکن است همدست سارق در غیاب صاحب مغازه اقدام به دخل زنی کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان البرز گفت: در حضور مشتری ناشناس به منظور آوردن بعضی اجناس مورد تقاضای وی به پستو و یا قسمت انتهای مغازه خود نرود و در صورتی که مشتری ناشناس اقلام خریداری شده را زمین ریخته و وانمود می‌کند که احتیاج به کمک دارد بیشتر مراقب مغازه و دخل خود باشید.

او افزود: به کارگران و خدمه خود اجازه ندهید که دیگران را به عنوان دوست وهمشهری به محل کار بیاورند.

سرهنگ غلامی در پایان گفت: مشارکت عمومی مردم در تامین امنیت هر منطقه می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش میزان جرایم داشته باشد.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی واقعا نمیدونم بگم که آیا اینها واقعاتوصیه های یک سرهنگ پلیسه؟ چیزایی گفته که انگار اصلا تا حالا سرقت ندیده