سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخیر در مراجعه بیماران به بیمارستان کار ما را مشکل‌تر می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : مراجعه زود هنگام بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان ها کار شناسایی را آسان تر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: بیمارانی که با تشخیص پزشک باید راهی بیمارستان شوند، مقاومت نکرده و در اسرع وقت مراجعه کنند، تا بتوانیم درمان نگهدارنده مناسبی را برای آن‌ها شروع کنیم.

 احمد هاشمی اظهار داشت: افرادی که زودتر مراجعه می‌کنند، وضعیت بهتر و مطلوب تری نسبت به افرادی که دیر مراجعه می‌کنند، دارند.

او توضیح داد: در بیشتر مواقع که بیماران خیلی دیر مراجعه می‌کنند، ما نمی‌توانیم اقدامات درمانی مناسب و موثری انجام دهیم، بنابراین مراجعه زود هنگام به بیمارستان لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

او در خصوص نوسانات چند روز گذشته، عنوان کرد: از ۸۵ مورد مثبت طی روز‌های گذشته به ۴۹ تا ۵۹ مورد مثبت در روز رسیدیم، این در حالی است که هنوز ۳۰۰ نمونه گرفته شده داریم و آزمایشات آن‌ها در حال انجام است.

او با بیان این که روزانه فقط حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نمونه آزمایش قابل انجام است، خاطرنشان کرد: طی دو سه روز آینده و پس از آماده شدن نتایج آزمایش‌ها می‌توان در خصوص چگونگی روند بیماری در استان تصمیم گیری کنیم.

 هاشمی بیان کرد: اگر فاصله گزاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، روند رو به افزایش خواهد بود و با افزایش آمار بیماران بدحال مواجه خواهیم شد.

او تاکید کرد: فاصله گزاری در مکان‌هایی نظیر نانوایی، شهرداری، بانک‌ها و ... را جدی بگیرید.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.