سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری از طریق اجاره کارت‌های بانکی افراد

رئیس پلیس فتا زنجان در خصوص سو استفاده کلاهبرداران از افراد با ترفند اجاره کارت‌های بانکی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان گفت: مجرمان فضای مجازی با تبلیغات گسترده با عناوین مختلف کسب درآمد، پس از ترغیب و جلب کاربران، اقدام به اخذ اطلاعات کارت بانکی در قبال پرداخت مبالغی می‌نمایند و پس از اخذ اطلاعات کارت‌های بانکی مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه را به این حساب‌ها انتقال می‌دهند.

او با بیان اینکه مسئولیت حقوقی حساب‌های بانکی و سیم کارت بر عهده مالک آن است. افزود: مجرمان فضای مجازی با این گونه اقدامات با جلب افراد ساده لوح به بهانه کسب درآمد و در قبال پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به پولشوئی در سطح کلان می‌نمایند و اکثراً این افراد به علت فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از هویت جعلی استفاده می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی به مالکین کارت‌های بانکی و سیم کارت‌ها توصیه کرد: در حفظ و نگهداری سیم کارت و کارت‌های بانکی و مدارک شناسائی نهایت دقت را داشته باشند و از واگذاری یا ارسال تصاویر مدارک هویتی به افراد غیر خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا زنجان اظهار داشت: هموطنان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.