سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بورس منطقه قم؛

سهام صندوق‌های قابل معامله ETF عرضه شد

مروجی گفت: خرید سهام صندوق‌های قابل معامله ETF نیاز به کد بورسی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، مروجی مدیر بورس منطقه قم در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران کل استان‌های این وزارتخانه، به آغاز پذیره نویسی سهام دولت در سه بانک و دو بیمه اشاره کرد و گفت: برای پذیره نویسی این سهام فعلا هیچ نیازی به داشتن کد بورسی نیست.

مدیر بورس منطقه قم با بیان اینکه برای گرفتن کد بورسی باید به ۱۳ دفتر پیشخوان دولت در استان مراجعه شود یادآورشد: با توجه به برنامه‌های دولت برای جلوگیری از ازدحام در این دفاتر تسهیلاتی در صدور کد بورسی ایجاد می‌شود.

مروجی افزود: پذیره نویسی این سهام از دیروز آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت در کارگزاری‌ها و بانک‌ها ادامه دارد و نیازی به داشتن کد بورسی نیست.

مدیر بورس منطقه قم از صدور ۵۵ هزار کد بورسی برای مردم قم در طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته میزان معاملات انجام شده در بورس قم ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل آن حدود ۳ برابر شده است.

 مروجی مردم را از هر گونه رفتار هیجانی و پیروی از شایعات برای خرید و فروش در بورس برحذر داشت و افزود: مردم باید از خرید تک سهم بپرهیزند و برای کاهش ریسک سهام را به صورت سبدی (پرتفوی) خریداری کنند.

معمار نژاد  معاون وزیر اقتصادی و دارایی در این جلسه ویدئو کنفرانسی گفت: تخفیف در نظر گرفته شده برای فروش سهام دولت از بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و بیمه‌های امین و اتکایی به حدود ۳۰ درصد رسیده و هر فرد با خرید سهام این بانک‌ها و بیمه‌ها حداقل ۷۰۰ هزار تومان سود می‌برد.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی تصریح کرد: برای خرید سهام عرضه شده مراجعه حضوری به بانک‌ها و کارگزاری‌ها لازم نیست و از طریق الکترونیکی هم امکان خرید وجود دارد.

معمار نژاد افزود: هر فرد می‌تواند از ۱۰ هزار تومان تا حداکثر دو میلیون تومان سهام عرضه شده ETF‌ها را خریداری کند.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه سهام عرضه شده از دو ماه دیگر قابل خرید و فروش است گفت: به مردم توصیه می‌کنم حتی الامکان تا مدتی این سهام را نفروشند تا از منافع بیشتری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.