سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۴۷۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی زنجان/ افزایش ۳۸ درصدی تماس‌های سامانه ۱۱۰

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در سال ۹۸، بیش از ۴۷۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ خانی پور با اشاره به اهمیت عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی شهروندان، گفت: سامانه پلیسی ۱۱۰، به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس هر لحظه از شبانه روز آماده ارایه خدمات در ابعاد مختلف به شهروندان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، بیان داشت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است که به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و مردم استان زنجان می‌توانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

سرهنگ خانی پور در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس‌های مردمی با تلفن ۱۱۰، این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: پلیس استان زنجان این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار خواهد بست.

او با اشاره به این که فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیس ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، عنوان داشت: از دستاورد‌های مهم این سیستم می‌توان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه‌ای و نظام‌مند اشاره کرد.

این مسئول انتظامی استان خاطرنشان کرد: تعداد تماس‌های راهنمایی و ارشاد بیش از ۲۹۰ هزار تماس که ۶۸ در صد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و همچنین بیش از ۱۸۳ هزار تماس عملیاتی بود که کارکنان اعزام شدند و بیش از ۱۸ هزار مراجعه حضوری به یگان‌های انتظامی صورت گرفته است که همه این‌ها نشان از حجم بالای ماموریت‌های پلیسی است.

سرهنگ خانی پور با بیان اینکه تلفن مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری‌های دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

او در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان زنجانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گفت: در ۱۲ ماه سال ۹۸، بیش از ۴۷۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، با تاکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم، خاطر نشان کرد:از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوئی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجا و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلاتشان می‌دانند که آماده پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان را در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی دارد.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.