سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر همه افراد زکات پرداخت کنند فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند

امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر همه افراد وجوهات شرعی خود از جمله زکات را پرداخت کنند، عملا فقیری در سطح جامعه باقی نمی‌ماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما در جلسه امروز (۱۶ اردیبهشت) شورای زکات استان کرمانشاه، با اشاره به تاکیدات بسیار قرآن کریم در بحث پرداخت زکات گفت: آیات بسیاری مردم را به پرداخت زکات دعوت می‌کند و این امر نشان از اهمیت این واجب الهی دارد.

او  پرداخت زکات را زداینده فقر از جامعه دانست و افزود: اگر همه افراد وجوهات شرعی خود از جمله زکات را پرداخت کنند، عملا فقیری در سطح جامعه باقی نمی‌ماند.

آیت الله علمابیان کرد: خوشبختانه با همت شورای زکات استان و مردم خیر کرمانشاه، استان در سال گذشته عملکرد خوبی در بحث جمع آوری زکات داشت که جای تقدیر دارد.

او  با اشاره به نزدیکی عید فطر اظهار کرد: یکی از انواع زکات، زکات فطره است که امسال با احتساب قیمت گندم برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به نامگذاری امسال به نام سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وافزود: زمینه و بستر خوبی برای جهش تولید در استان داریم، به ویژه در بخش کشاورزی و باید از این بستر و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

آیت الله علما به منابع غنی آب و خاک استان اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم ازاین منابع خدادادی درست استفاده کنیم، استان ثروتمندی هستیم.

او بیان کرد: کار‌های زیادی در استان صورت گرفته و در بسیاری بخش‌ها رشد قابل قبولی داشته ایم، اما هنوز استان جای کار زیادی دارد تا بتوانیم از منابع آن بهره وری مناسب را داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه به ضعف فرهنگ کار در استان اشاره کرد و افزود: باید روی فرهنگ کار مردم استان کار شود.

او افزود: همچنین دربحث فرهنگ پرداخت زکات هم باید کار بسیاری صورت گیرد تا همه مردم نسبت به پرداخت این واجب الهی اهتمام ورزند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه نیز کل زکات جمع آوری شده استان در سال ۹۸ را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد که ۱۷۸ درصد بیشتر از تعهد ۱۴ میلیارد تومانی این نهاد در این سال بوده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.