سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلأ قانونی که در انتخابات یازدهم احساس شد؛

چرا هیچ نهادی مدرک تحصیلی «سینا کمالخانی» را بررسی نکرد؟

جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبان مجلس، اضافه شدن وزارت علوم به مراجع استعلام صلاحیت داوطلبان را ضروری کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه سیدی؛ همه چیز بعد از انتخابات دوم اسفند خوب پیش می‌رفت و قرار بود که بعد از اتمام کار مجلس دهم، منتخبان تازه نفس به خوبی و خوشی راهی بهارستان شوند، اما انتشار اخباری دال بر جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبان پارلمان  شرایط را تغییر داد.

داستان از آنجا شروع شد که شنبه ششم اردیبهشت برخی رسانه‌ها خبر از جعلی بودن مدرک تحصیلی «سینا کمالخانی» منتخب مردم تفرش و آشتیان دادند، پس از انتشار این خبر اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور درباره صحت این موضوع اعلام کرد که تا هیچ گزارشی در این زمینه به وزارت کشور ارسال نشده است، او همچنین گفت که شورای نگهبان صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تأیید کرده و وزارت کشور هم اعتبارنامه منتخبان را صادر کرده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش نظر متفاوتی با وزارت کشور بیان کرد، کدخدایی در این‌باره گفت که وزارت علوم در نامه‌ای اعلام کرده است که مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مقطع کارشناسی ارشد، فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است.

بر اساس قانون انتخابات، داوطلبان نمایندگی مجلس در زمان ثبت‌نام باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن باشند، بنابراین بررسی و احراز اسناد اولیه در آغاز بر عهده هیئت‌های اجرایی فرمانداری‌ها و وزارت کشور است و طبق قانون وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی کل و سازمان ثبت احوال ۴ مرجع رسمی هستند که برای استعلام صلاحیت داوطلبان وجود دارد؛ البته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم درباره بررسی مدارک تحصیلی منتخبان مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که  اسناد رسمی به جهت قانونی بودن خود به خود دارای اعتبار هستند و وقتی فردی برای انتخابات ثبت نام می‌کند احراز اسناد اولیه در آغاز برعهده هیئت‌های اجرایی فرمانداری‌ها و وزارت کشور است.

او ادامه می‌دهد که چنانچه اصالت مدارکی مانند گواهی تحصیلی و مدارک سجلی مورد خدشه قرار نگرفته باشد، اصل بر صحت آنها قرار خواهد گرفت و تا زمانی که گزارش خلافی به دست شورای نگهبان نرسد، این شورا سوالی را  هم مطرح نخواهد کرد و اگر گزارش خلافی نسبت به اسناد به وجود بیاید، شورای نگهبان از سازمان ثبت اسناد و وزارت علوم استعلام می‌گیرد، درباره مدرک تحصیلی هم نظر وزارت علوم برای ما حجت است.

پس از تأیید جعلی بودن مدرک تحصیلی «سینا کمالخانی» از سوی شورای نگهبان، برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی از این شورا انتقاد و اعلام کردند که در این مرحله این نهاد نباید بعد نظارتی خود را اعمال کند وظیفه مجلس است که اعتبارنامه‌های نمایندگان را بررسی کند.

خلأ قانونی بررسی مدرک تحصیلی چگونه باید جبران شود؟

مرتضی خمسه  مدرس و حقوقدان در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که متأسفانه برخی رسانه‌ها و اشخاص، ملاک را «صدور اعتبارنامه» می‌دانند در حالی که منظور از «صدور اعتبارنامه‌ها» بر اساس ماده ۷۱ ناظر به همان «ارسال پرونده‌های انتخاباتی» است. از سوی دیگر، افرادی که معتقدند شورای نگهبان صلاحیت ورود به موضوع فوق را ندارد، اکنون باید به این سوال مهم پاسخ دهند که خلأ قانونی موجود چگونه باید جبران شود و اکنون که محرز شده مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش بنا به هر دلیلی مخدوش است و مطابق قانون، او صلاحیت ورود به مجلس را ندارد، آیا باید اجازه دهیم که یک فرد فاقد صلاحیت به پارلمان وارد شود؟ خلأ قانون چگونه باید جبران شود؟

او در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد‌ برخی تأکید دارند که شورای نگهبان صرفاً موظف است از مراجع چهارگانه‌ای که در قانون مشخص شده استعلام کند، اولاً باید توجه داشت که اکنون که بحث مدرک تحصیلی یکی از منتخبان پیش آمده، هیچ الزامی در قانون برای شورای نگهبان برای استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم وجود ندارد.

خمسه به طرح اصلاح انتخاباتی که از سوی وکلای ملت مطرح شد اشاره و تأکید می‌کند، نمایندگان پاسخ دهند که چرا در طرح دو فوریتی اصلاح انتخابات این خلأ را مطرح نکرده‌اند؟ شورای نگهبان که مانند وزارت علوم مرجع تصدیق مدارک تحصیلی نیست؛ بنابراین این شورا با چه ابزاری باید صحت مدرک تحصیلی را که در قانون انتخابات توسط نمایندگان مجلس تصویب شده را بسنجد؟

او ادامه می‌دهد که البته بعضاً در دوره‌های قبل دیده شده که بر اساس ملاحظه‌های سیاسی و برخی مناسبات، اعتبارنامه فردی که حساسیت‌های رسانه‌ای بر روی او بسیار هم بوده مورد بررسی قرار نگرفته است، حال اگر بنا بر هر دلیلی منتخبان جدید صلاح ندانستند به اعتبارنامه این فرد خدشه وارد کنند، این نقض قانون را چه کسی پاسخ خواهد داد؟ در حالی که مردم به اعتبار اینکه فرد مذکور صلاحیت‌های لازم از جمله مدرک تحصیلی و تخصص‌های لازم را دارد، به او رأی داده‌اند؛ بنابراین در این صورت مبنای رأی مردم نیز زیر سوال خواهد رفت، بنابراین ما نباید قانون را به نحوی تفسیر کنیم که ثمره آن مخدوش شدن رأی مردم باشد.

همان‌طور که پیشتر اعلام شد، قانون وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی کل و سازمان ثبت احوال را چهار مرجع رسمی برای استعلام صلاحیت داوطلبان انتخابات تعیین کرده است، اما با جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب مجلس این خلأ قانونی احساس می‌شود که جای وزارت علوم برای بررسی صلاحیت‌ داوطبان خالی است و مجلس شورای اسلامی باید برای رفع این خلأ قانونی اقدام کند تا دوباره این امر اتفاق نیوفتد.

اصلاح نواقص قانون انتخابات، هرچه سریعتر

در این‌باره حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید که در این موضوع شورای نگهبان هیچ تقصیری ندارد، چراکه مسئولیت استعلام از وزارت علوم به این ارگان سپرده نشده است، همچنین اگر قانون انتخابات به درستی اصلاح می‌شد شاهد ماجرایی مانند داستان منتخب مردم تفرش نبودیم.

او تأکید می‌کند که قانون انتخابات باید به نحوی اصلاح شود که اگر کسی می‌خواهد کاندیدای انتخابات شود باید خودش استعلام مدارکش را گرفته و موقع ثبت نام ارائه دهد، قانون انتخابات نواقص بسیاری دارد، معتقدم اگر فردی بخواهد نگهبان یک ارگان شود باید از او  تست اعتیاد هم گرفته شود اما گویا این امر برای وکلای ملت صدق نمی‌کند.

نماینده مردم محلات ادامه می‌دهد که قانون انتخابات باید به نحوی اصلاح شود تا هرکسی وارد مجلس نشود و برخی از سر بیکاری برای ریاست جمهوری ثبت نام نکنند؛ لازم است که مجلس یازدهم به سرعت اصلاح قانون انتخابات را در دستور کار قرار دهد تا از بروز اتفاقات ناخوشایند آینده جلوگیری شود.

اسداله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس دهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش بیان کرد که وزارت کشور و فرمانداری‌ها باید مستندات را درباره مدارک ثبت نام کنندگان جمع‌آوری کنند که البته این امر مستلزم اصلاح قانون انتخابات است.

او ادامه می‌دهد که اکنون رأی مردم هدر رفته و مجلس باید طرحی ارائه کند تا قانون انتخابات اصلاح شود تا دیگر شاهد اتفاقات تلخ این چنین نباشیم، چراکه قانون انتخابات فعلی نواقص بسیاری دارد، لازم است که حتماً وزارت علوم جزو مراجع چهارگانه قرار بگیرد، چراکه شورای نگهبان مطابق قانون وظیفه‌ای برای بررسی مدارک تحصیلی منتخبان ندارد، البته از این نهاد متشکرم و امیدوارم به پرونده تحصیلی دیگر منتخبان هم ورود کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس دهم تأکید می‌کند که منتخبان و تأییدشدگان مجلس یازدهم باید دوباره مورد استعلام قرار گیرند و سامانه‌ای برای موضوع تدبیر شود، چراکه اکنون به غیر از پرونده تحصیلی منتخب تفرش، مدرک تحصیلی منتخب گیلان هم شبهه دارد که از دستگاه‌های ذیربط تقاضا داریم به این امر رسیدگی کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس هم به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید که لازم است که با اصلاح قانون انتخابات وزارت علوم جزو مراجع استعلامی قرار گیرد، تا مسائل این چنینی به وجود نیاید، البته مسئله مدرک منتخب مردم تفرش و آشتیان بعد از اعلام طرح دوفوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مطرح شد و طبق آیین نامه داخلی مجلس امکان این وجود نداشت که این امر در طرح گنجانده شود.

او ادامه داد که طبق بررسی‌ها مشخص شده که وزارت علوم به وزارت کشور گزارش داده بود که چنین دانشگاهی وجود ندارد و مرکز صادر کننده مدرک برای ما قابل تایید نیست، بنابراین در این امر وزارت کشور کوتاهی کرده است چرا که باید گزارش این مسئله را به شورای نگهبان اعلام می‌کرد.

امیرآبادی فراهانی تأکید می‌کند که شنیده‌ام که مدرک تحصیلی دو نفر دیگر از منتخبان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اما هنوز استعلام آن به شورای نگهبان نرسیده است.

همان‌طور که کارشناسان و وکلای ملت تأکید کردند بهترین کار این است که پارلمان نسبت به رفع خلأ قانونی در قانون انتخابات عمل کند و استعلام از وزارت علوم و تحقیقات را هم به عنوان یکی از مراکز اطلاع گیری و مراجع دسترسی صحت اخذ مدرک به نهادهای استعلام صلاحیت داوطلبان اضافه کند تا وقت و هزینه‌های صرف شده به هدر نرود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
مراد
۰۸:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک فروشی ومدرک جعلی خطایی است غیرانسانی وغیرقابل بخشش
مراد
۰۸:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک فروشی ومدرک جعلی خطایی است غیرانسانی وغیرقابل بخشش
مراد
۰۸:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک فروشی ومدرک جعلی خطایی است غیرانسانی وغیرقابل بخشش
مراد
۰۸:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک فروشی ومدرک جعلی خطایی است غیرانسانی وغیرقابل بخشش
مراد
۰۸:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک فروشی ومدرک جعلی خطایی است غیرانسانی وغیرقابل بخشش
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مراد برقی یه نظرو چند بار میزنی
احمد
۰۴:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حوصله نداشتند.
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه مملکت صاحب نداره؟
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجبه
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاهها مدرک کیلویی به خیلی ها داده اند. بیشتر به دور و بر فامیل دور و نزدیکشان .
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاید سهمیه خودشونیا داشته، شاید پارتی کلفت و سفارشی بوده و غیره از اینجور حق خوری ها کم ندیدیم
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر قرار به بررسی باشد مدرک کلیه مدیران که حین اشتغال به کار مدرک می گیرند باید بررسی شود ، کلا باید قانون مصوب کنند ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان دولت پس از استخدام چون همگی اشان به نوعی از طریق رانت و پارتی بازی نمره قبولی اخذ می کنند ، من خودم به عین دیده ام که می گویم.
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
همرو که نمیشه با یک چوب زد بزرگوار شاید طرف حسن اشتغال بهترین مدرک رو از بهترین دانشگاه با سطح علمی خوبی گرفته باشه
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش این همه حساسیت واسه مجلس یازدهم
واسه مجلس دهم هم اعمال میشد
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجلس دهم که به فنا رفت حواسشون باشه یازدهم خوب باشه
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من این منتخب به جای ورود به مجلس به چوبه دار بسته شود. هنوز به مجلس نرفته اینگونه تقلب کند فردا در مجلس چه فسادی به بار آورد الله اعلم
ای سلیم اب از سرچشمه بلند چو که پر شود نتوان بیان جست
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باشه
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منتظر نظر شما بودیم
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ودرودخدابرکدخدایی . واقعا کد۰خدایی؟
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باباش کدخدا بوده
پزشك عسگرىً
۱۶:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرك بدون تحصيلات با مدرك جعلى چه فرق دارد ؟
اقاى دكترى كه از مدارك ها و ويژكى خاص برعليه اشخاص هاى ممنوع الكار و فسادگرايى و پيشنهادات صحبت ميكنند بايد مدرك سيكل اول متوسطه اش بررسى شود
بهروز
۱۵:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا چه فرقی میکنه با مدرک یا بی مدرک.
وقتی رفت مجلس یا چرت میزنه یا با موبایل ور میره یا بافتنی میکنه موقع رای گیری هم رای ممتنع میده این کارها که مدرک خاصی لازم نداره.
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خخخخخخخخ
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بالاخره نماینده خوب هرچند کم داریم جمع نبند
امید
۱۵:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا هیچ نهادی مدرک تحصیلی «حسین فریدون» را بررسی نکرد؟
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرستادن قوه قضاییه بررسی کنه
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چون برادر گرامی آقای روحانی هستن اینم سوال داره؟!
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اميد واقعا نميدانى و ميپرسى ؟ يا كنايه ميزنى ؟
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چون برادر عزیز رییس جمهور گرامی هستن
جاسم داغری
۱۴:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک گرایی در ایران مد شده و هرکسی پول داره بدون حضور یک ساعت در کلاس مدرک دکترای تخصصی هم خواهد گرفت!!!!
مافیایی که در کشور اعضاء بشر را می فروشند یعنی برایشان فروش یک مدرک خیلی سخته؟!!!!!!
انا لله و انا الیه راجعون و استغفرالله ربی و اتوب الیه من کل ذنب عظیم ولاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم.
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا تو‌انقلاب مدرک تقلبی میفروشن
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این حرف ناشناس یه ایهام خاصی توشه
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی مملکت بی صاحاب باشه
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این دولت بررسی کجاش درست بود تا این یکیش درست باشه
پدر مارو دراورده گرونی و بدبختی و نداری
سرباز کوچک وطن
۱۴:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نکته نگفته اینجاست چه کسی یا کسانی در وزارت کشور باعث این مشکل شده اند ؟ یعنی اصلی ترین نقطه اولیه گزینش نمایندگان به راحتی در این بخش نادیده گرفته شده و دقیقا همین بخش با اعلام اینکه اعتبار نامه صادر شده است از عمل اشتباه خود حمایت می کنند.

به شورای محترم نگهبان به عنوان یک شهروند اعلام می کنم اگر مصرانه حذف این فرد صورت نگیرد دقیقا از فردا شورای نگهبان را به عنوان بخشی که به راحتی می شود با یک رسانه سازی تحت فشار قرار داد را در عمل انجام شده قرار می دهند و بعد از مدتی هم شعار می دهند که شورای نگهبان در ادای وظیفه کوتاهی کرده و با عدم برررسی مدرک تحصیلی این فرد قابل اعتماد و اعتنا نیست یعنی چوب دو سر سوخته می شود شورای نگهبان یا این میزان هجمه که از قبل و بعد از انتخابات از سوی نمایندگان قبلی و دولت فعلی و رسانه های معاند داخلی و خارجی داشتیم بر علیه اش
پس لطفا قاطعانه اعتبارنامه را باطل و فرد بعدی را جایگزین نمایید.
ضمنا شورای محترم نگهبان چون قادر به ارائه لایحه نیست از قوه قضاییه به عنوان یک نهاد بالدستی درخواست اصلاح و اضافه شدن اعتبار سنجی مدرک تحصیلی کند (البته مدارک تحصیلی حقیقی نه پولی)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عاشق انتخاب اسمت شدم
ول کن غصه نخور سهام بخر پول دار بشی
حسنی ول کرده
علی
۱۳:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقع زشته یکی که اصلاسواددرستی نداره میخوادنماینده بشه؟؟؟؟اقای کدخدایی قبل انتخابات میگفت همه چیز بررسی شده ؟/؟؟؟همش سوزه بدیم دست دشمن >خوشحالش کنیم دشمن رو
فدایی
۱۳:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ، پرسیدید چرا هیچ نهادی مدرک فلانی را بررسی نکرد؟؟؟؟؟
من پاسخ مدهم.پسرم دانشجوی دانشگاه پیام دور ببخشید پیام نوره ،کار گاه مدرک سازی که به لعنت خدا نمی ازه ،مهندسی که فرق فاز متر باانبردست را نمیداند.نگذاشتم ببره وپول خودشو حرام کنه. حالا اینا خودمونیم حال دارن مدرک طرف ر بررسی کنند.چرا باید بررسی کنند. از افتخارات آقایان انواع و اقسام مدارس و دانشگاه‌ها ی غیرانتفاعی وتولید مدرکه؟؟؟؟؟!!!!!
وسهمیه های ماندر آبادی دانشگاه سراسری؟؟؟؟؟؟ وسوزاندن تعدادی از بهترین دانشجویان کشور
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بدون اطلاع نظر نده پدر مهربان، لا اقل به آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از پیام نور فارغ التحصیل شده اند بینداز، و موفقیتهایی که این دانشگاه نسبت به سایر مراکز آموزش عالی داشته اند را پیگیری بفرمائید.
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پیام نور و دانشگاه آزاد منحل بشه تا اوضاع کار و اجتماع کشور درست بشه
کسانی که درس نمیخونن پیام نور و آزاد میرن و بعدم با پارتی شاغل، رئیس و مسئول میشن، خدا لعنتشون کنه حق خورها
هرکی رفت دانشگاه دولتی باید شغل هم گیرش بیاد چون زحمت کشیده تلاش کرده نه با پول مدرک بگیره مثل بعضیا
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
حرفتان اشتباهه اتفاقا سطح علمی پیام نور از دانشگاه آزاد صدبار بالاتره
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بایدوزارت علو به مراجه چهارگانه اضافه شود
کریم خان
۱۴:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باشه میگیم ورازت علو به مراج چارگونه افاضه بشه.لعنت بر دانشگاه های کشکی .مملکت به باد رفت.
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای وای
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شورای نگهبان نظارت کند
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا منتخبان دیگر مجلس را هم بررسی کنید
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
قانون را کی مینویسه کسی که مدرک نداره کی اجرا میکنه اونم باز نداره
محمد
۱۲:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اينجا ايرانه ديگه بهتر زياد كششش ندين،
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
گل گفتی مثل نجفی اینم یه جور سر و تهش هم میاد
مردم رو مسخره نکنید با اینکارها
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
احتمالا از بچه های بالاست
saeid
۱۲:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه چیزی در این مملکت بررسی میشه که مدرک نماینده ها بررسی بشه. جای سواله اینه چطوری از شورای نگهبان صلاحیتشون تایید شد؟
saeid
۱۲:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه چیزی در این مملکت بررسی میشه که مدرک نماینده ها بررسی بشه. جای سواله اینه چطوری از شورای نگهبان صلاحیتشون تایید شد؟
رضا
۱۲:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.جوابش خیلی خیلی آسونه!!!!!!!!!!!!چون گند قضیه ی بقیه هم که کنترل میکنن و مدرکشون تقلبیه در میآد آره دادا!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرک تحصیلی خیلی ها ایراد داره از جمله ...........
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاید خودی بوده کش ندهید
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر دقیق کل مدارک کارکنان لشکری و کشوری را استعلام کنید خیلی راحت خواهید فهمید نصف کسانیکه منسب دولتی دارن مدرکشون جعلیه، میگید نه، از هم اکنون مدارک تحصیلی اشخاص استخدامی را بررسی و استعلام کنید.
یاعلی
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نصف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیش از 90 درصدشون مدرک سازی انجام دادن
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر وقت منصب را درست نوشتی حرفت خریدار خواهد داشت.
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما تو مرکز آماری که اینقدر با اطمینان میگی؟
جوان
۱۱:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چنانچه اثبات گردد مدرک تحصیلی این فرد جعلی می باشد وی متخلف است. چرا که قوانین مملکت را پایمال کرده ، با دروغ گوئی و جعل نسبت به انحراف افکار عمومی اقدام نموده ، مشمول قوانین حقوقی کشور شده ومتخلف می باشد . تازه این فرد که با دغل بازی و حلیه ورزی شده نماینده چطور می خواهد از حق مردم دفاع کند مگر نه این است که این گونه افراد مملکت را به باد فنا می سپارند . اگر شورای نگهبان ورود پیدا نمی کند که البته باید ورود پیدا کند بایستی قوه قضایه ورود کند ودادستانی بعنوان مدعی العموم که این فرد رای دهندگان را فریب داده بایستی دستگیر ، زندانی ومجازات شود. این طور می شود که در مملکت شایسته سالاری اتفاق نمی افتد . باید قانون سفت وسخت در این زمینه گرفته شود وشخص فرد خطای هم با بدترین شرایط محاکمه شود . مثلاً ایشان مگر قبول خدمتگذاری به مردم را نکرده اند؟/!!! مگر نه این است!!!؟؟؟؟ خوب رای دادگاه بدهند که باید 4 سال رفتگری کند در خیابان های آن حوزه انتخابیه و خدمت به مردمش بکند . رفتن در زندان لاکچری بازی اثر بخش نیست . اینگونه افراد در انذار عمومی باید بیگاری بکشند تا درس عبرت برای دیگران باشد . البته ابتدا باید بطور عادلانه پرونده اشان بررسی شود بعد محاکمه شوند.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شورای نگهبان کاری به سواد کاندیداها نداره فقط دنبال اعقایدشون هستش و براش مهمه که عقیدشون مثل خودشون باشه
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزارت علوم باید استعلام بده
محمد
۱۱:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتي ميگن اطلاعات يعني تقريبا از همه چي خبر دارند اما من تخلف دستگاهي رو بهشون اطلاع دادم كه 9 ساله بر خلاف مصوبه مجلس وراي هيات عمومي ديوان هزاران آموزشيار نهضت(معلم )را برخلاف قانون در سمت نظافتچي بكار گرفتن اما تا الان هيچ اقدامي صورت نگرفته حتي بدليل تخلف و اجبار كردن آموزشياران خانم به كار سنگين جابجايي كولر مدارس و نظافت مدرسه دچار سقط چنين (قتل نفس )شدن اما با وجود گزارش به هر سه قوه كشور كسي پيگير اين ظلم نيست چون اين گروه افراد پارتي ندارند تمام .حتي چندين بار به شما اطلاع داديم ودرخواست كمك كرديم اما حتي پيام ما رو منتشر نكرديد لطفا ظلم نكنيد كه ظلم پايان همه حكومت و نظام ها بوده وهست ميگن معلمي عشق است و ايثار ولي آنچه ما در وزارت آموزش وپرورش ديديم ظلم وحق كشي تبعيض نژادپرستي و سوءاستفاده ار قدرت بود لطفا دادنامه 1024 راي هيات همومي ديوان رو مطالعه كنيد
فاطمی
۱۱:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تازه فهمیدم چقدر آدم بی سواد تو کار این مملکت هستند و هنوز به مدارکشون رسیدگی نشده
یکیشون هم وزیر بود با مدرک کلاس پنجم که رفت رحمت خدا
بیچاره دق کرد
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما ایرانی ها همیشه یه یک جای کارمون مشکل داره !
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک جای کار ایراد داره یا همش؟
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه مدرک تحصیلی میخواد
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه تو هم میتونی شرکت کنی
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه فقط شناسنامه و‌کپی کارت کلی